1 september 2009

Ett välsignat sjustjärnigt hotell

med all inclusive!

En idyll utan dess like, Dubais Burj al Arab kan slänga sig i väggen, det är fler än dem som har sju stjärnor!



Jag känner mig lite dum som tar ut saker i förskott, som jagar upp mig och målar upp värsta tänkbara scenario, snurrar igång jobbiga tankar i mitt huvud och matar med ångest. Dum för att det är så onödigt, för nog kan jag tycka att jag vid det här laget borde ha lärt mig att Gud är med mig och ser till att allt löser sig. Aldrig har det hänt att han svikit, alltid när jag har haft en stor oro inför något har han burit mig och gett mig mer än jag nogonsin kunnat önska mig.
Så oxå den här gången. Mina ensamma dagar (som varit allt annat än ensamma!) är snart slut, Andreas kommer hem imorgon kväll och jag har haft det hur bra och underbart som helst!
Jag och Maja blev hemtade efter kalaset hos Linda av mina änglar till svärföräldrar och de skjutsade ner oss till Erika i Nordmaling. (Ja, de åkte hela vägen från Vindeln till Umeå och sedan Nordmaling enbart för min skull, för att jag skulle slippa åka buss med Maja, vagn resesäng och halv vårt bohag. Finner inte ord för min tacksamhet!)

Efter ett litet missförstånd (ett underbart sådant) hade Erika räknat med att ha oss hos sig i två nätter och jag var inte sen med att ändra planen och bli kvar en extra natt. Därmed behövde jag inte åka bussen hem heller utan vi satte över Majas bilstol i deras bil och så fick jag följa med in till Umeå när hon ändå hade ett ärende hit idag, perfekt!
Nåväl, jag antar att det inte kommer som någon nyhet att jag har svårt att sålla bland de bilder jag tagit, så för att det här inte ska bli ett sjumilalångt inlägg får det bli bildtexer för resten av slanten. Måste ju ge er stackars läsare en liten chans att orka igenom hela inlägget.


Mitt och Majas rum


"Jag ställde fram en skyddsängel till dig" En enkel sak kan man tycka, men jag blev så glad och varm i hjärtat av omtanken. Och skyddad av änglar var jag må ni tro.


Att något så gammalt, slitet och enkelt kan vara så vackert. Det känns hoppfullt


Det är något visst med en romantisk lantstil, rummet får en själ och sprider en hemtrevnad som är svår att hitta någon annanstans.


Jag njöt av varje liten detalj


som spred sin charm i rummet


Jag är ingen duktig fotograf och jag önskar att jag hade en kamera som kunde ge mer rättvisa åt de motiv jag fotar. Men vill ändå lägga ut bilden, älskar soffan! (och det lilla svarta mystrollet som ligger på den) Och bordet...det är inte utan att jag längtar efter att få mig ett eget gammalt hus att inreda, i alla fall i tanken.


Med bara några hundra meter till Häggströms Modehus var ett besök där ett absolut måste, båda mina tröjor är fynd därifrån.
Men jag kan inte rekomendera att åka dit, om du inte vill spräcka din budget vill säga. Höll på att bli tossig över alla fina kläder till både mig och Maja. För att inte tala om smyckena! Kändes som att vi tömt varuhuset på kläder när vi gick därifrån och jag var LYCKLIG!


Visst ser ni tanden?? Inte? Klicka på bilden i så fall. Och fler är på G, både i under-och överkäken, här går det undan!


Sötlöken och hennes mamma


Kära vänner!


I vardagsrummet står denna magnifika kakelugn


som jag fullkomligt avgudar


Det finns oändligt mycket jag skulle vilja få visa er, så ni oxå får njuta av allt det fina


men även jag måste försöka begränsa mig ibland. Den här gammla dörren får bli en värdig avslutning av min visning.


Innan kvällen for vi till Ica för att handla en och annan nödvändighet


såsom falukorv (till Maja) och godis till vår myskväll med en äkta tjejfilm "En shopoholiks bekännelser" den kändes liksom passande efter dagens bestyr. Men jag ber att få varna känsliga karlar, det här är en tjejfilm! =) Men en härlig mågott film som bjuder på många skratt.
Alldeles för mycket godis (som man inte slutar äta förän man mår illa, och då klämmer i ett par till) och en kär vän att prata om livets alla sidor och en lång bönestund som skänker frid och sinnesro är ett utmärkt recept på en lyckad kväll. Rekomenderas!


En blomma med lite torra, skrumpna blad om hösten har något viktigt att säga till dig. Utsidan är inte allt, egentligen ingenting. Låt dig inte luras av att den är skrumpen eller har vissna blad. Innuti spirar fortfarande liv men blomman är klokare än många av oss andra för hon förstår vikten av att vila. Att ta paus och samla kraft så att när våren kommer kunna slå ut i praktfull blom igen.


Nelson myspys


Kato gosegris





Solen lyste och det var 22 grader i skuggan. Det bästa en fot med rödmålade naglar vet är att få borra ner tårna i mjukt härligt gräs


Vår lilla bokmal


Måste du ha fötterna där mamma, det luktar faktiskt tåbira här...


En gladis i nya fina kläder


Lyckan för en bebis är en alldeles egen Erika att busa, kela och leka med.

TACK, TACK, TACK fina vän för din och Andreas gästfrihet, kärlek och omtanke, och god mat! Fast allt har sin baksida, att sitta uppe inpå småtimmarna och prata och be har satt sina spår och nu duggar gäspningarna tätt och ögonlocken är tunga. Men jag kommer sova gott och med ett leende på läpparna och en lätt själ och det är värt tröttheten många gånger om!


Det går en ängel kring vårt hus
han bär på två förgylda ljus
En bok han har uti sin hand
Nu somnar jag i Jesu namn
Amen

Godnatt!

7 kommentarer:

  1. ÅHHHH va sjukt mysigt ni haft det, är ganska ordentligt avundsjuk ;)

    Nu måste jag till kontoret och göra min deal där!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. I vårt hem finns alltid en plats för er. Tack för att ni var här. Tycker om er i massor och massor.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fantastiskt mysigt ni verkar ha haft det! Och Erikas hus ser verkligen riktigt, riktigt fint ut! Tycker mig ha läst om stilen "shabby chique" i inredningtidningarna... Påminner om den inredningsandan, mycket fina gamla saker! :-)
    Och Maja, charmig som vanligt... Jag grämer mig mer och mer över att vi inte hann träffas mer när vi var uppe i Ume!

    SvaraRadera
  4. Härliga foton, Sara!
    Kändes som jag följde med dej på en härlig tripp i ett underbart hem!
    Skönt med sådana vänner, man känner sej omhuldad och det är dej väl unt!
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Förresten... Falukorv till Maja?

    SvaraRadera
  6. Japp, hon älskar falukort! Vet att saltet i korven inte är så bra för henne men det är bara två månader till hon fyller 1 och just nu är hon så petig i maten att jag är tacksam för varje tugga hon tar, vad det än må vara! =)

    SvaraRadera
  7. Apropå falukorven så var det också en av få saker som Tuva-Li petade i sig ett tag. Frågade på BVC och hon sa att så länge man inte ger henne så mycket annat salt är det absolut ingen fara! :)

    Underbara bilder!!

    SvaraRadera