12 september 2009

Watch out!


Tror vi måste sätta upp en skylt utanför dörren så folk vet vad de ger sig in på när de kliver in i vårt hem...

Andreas låg i soffan och behövde ta en powernap eftersom Maja tvingat upp honom så tidigt imorse. Själv höll jag ett öga på vår dotter, men eftersom hon lekte så fint på golvet fick hon hållas medans jag satt och läste. Strax efter att jag hört på Andreas tunga andetag att han somnat hör jag hur han flyger upp ur soffan och skriker AAJ!! Då har Maja tyckt att hon fått för lite uppmärksamhet eller så var hon bara hungrig, hur som helst gick hon helt sonika fram och bet sin far i stortån så att det blev ett ordentligt märke! Det var den tuppluren det...

Andreas har tidigare jämfört henne med Gollum i Sagan om ringen för att de kryper likadant, jag har tyckt att det varit en elak jämförelse men de har kanske mer gemensamt än man kan tro??
Lilla odåga till unge!! =)

4 kommentarer:

  1. Såååå Underbart =)

    Vi skrattar och ler, men stackars stackars Andreas.. Ska vi komma och blåsa på stortån?!!

    SvaraRadera
  2. Han hälsar att ni gärna får komma och blåsa både på stortån och fingret, vår lilla piraya har nämnligen hunnit bita honom en gång till idag! =)

    SvaraRadera
  3. Undrar vem hon brås på?
    Har hört lite historier från ngn annans barndom....
    Hälsa Andreas och Maja!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja inte kan det vara på mig i alla fall, en liten ängel som jag var! Ehum...eller??
    Håller med dig om att det finns vissa likheter mellan Maja och Joppe, det måste vara de dåliga generna från min kära mor och far som ställt till det så! :D (Allt för att själv slippa skulden...)

    SvaraRadera