24 september 2009

Bröllopsfest och fruhippa

i mini, mini, miiiini format! Min kära gamla arbetskamrat har gått och gift sig i sommar utan att tala om något innan men det kunde jag och Elina inte låta obemärkt gå förbi så vi bestämde oss för att fixa ett litet supriseparty för att fira den nyblivna bruden. Jag fullkomligt älskar att få planera och dona inför överaskningar, att komma på bra små vita lögner för att inte avslöja sig, hitta present och göra ett fint kort till. Jag går runt och ler och fnissar för mig själv hela tiden när jag dukar för fest, tänder ljus och gör det mysigt. Det enda jobbiga är att jag blir så ivrig och otålig på att få avslöja det hela att det känns som en hel eeeevighet innan hedersgästen (i det här fallet Lena och Saga) plingar på dörren.
För en gångs skull släppte jag faktiskt på kraven från mig själv att det ska vara flera sorters hembakade godsaker och gjorde det enkelt med enbart köpefika, men gott blev det och vi hade fantastiskt roligt och vårt lilla "tilltag" uppskattades verkligen och det blev en fullträff med valet av present. En toppendag rätt och slätt!
Insåg precis... fruhippa, det innebär väl att det bara får vara tjejer med? Men eftersom Julian hade tjusiga ballerinastrumpor dagen till ära så får väl han räknas till damernas lag, han verkade i alla fall trivas gott i sällskapet. =)

Blev inte av att jag plockade fram kameran när vi var inne, men när det var färdigfikat och barnen var lagom "sockerstinna" vart det full fart mot lekparken.


Maja var ordentligt påpälsad i morbrors gamla Polarnoverol. Jätte snygg, praktisk och funkar fint fint trots sina 19 år på nacken!


Men hon blev som en stoppad korv i den vilket innebar att hon inte iddes göra minsta försök att krypa iväg. Mycket praktiskt om ni frågar mamman i fråga!

Även skorna har en hel del år på nacken, minns dock inte om det är mina, syrrans eller brorsans gamla? Det är underbart med ärvegods!

Syskonen Sundholm roade sig i gungorna

Den goa nyblivna bruden Lena


Saga-sockertopp


Mycket fart ska det va


Tjohooo!


Julian och Maja stortrivdes i sanden

samsades fint om leksakerna


och åt överaskande lite sand, hurra!


Gosis

Äktenskapstycke?? Tycker jag i alla fall =)

Det bästa som finns: en riktigt stor och BLÖT bebispuss


Alltså, de där ögonen och smilgroparna är som en ängels. Pappa Joel kommer få slita hårt för att hålla pojkarna på avstånd! =) Själv skulle jag kunna äta henne rå....

Det är synd att det inte finns ljudeffekter till den här bilden, ni får helt enkelt föreställa er hur världens härligaste Milly gungar frenetiskt fram och tillbaka och låter som en motorcykel.

4 kommentarer:

  1. Tack igen för en underbar eftermiddag! Jättefina bilder (förutom jag på två av dom, i en hemskt ofördelaktig vinkel, men va tjyven, jag är ju också redan gift!)

    Kram

    E

    SvaraRadera
  2. Tack själv, det var verkligen fantastiskt roligt. Det är galet så fina ungar vi har fått allihopa, det måste vara de goda generna från deras mödrar... =)

    Du är ALLTID fin så det så, själv tycker jag att det är jätte härliga kort på dig! Men så sant som det är sagt, Joel har du ju redan så vad är det att ojja sig över??

    Ps. glöm inte att ta med ett usb-minne på måndag så ska du få alla bilder, ska försöka komma ihåg att påminna på måndag oxå,... =)

    Kram på dig din goding, love ya!

    SvaraRadera
  3. Oj, detta hade jag ingen aning om!! Såååå roligt!! :)

    Det enda tråkiga i sammanhanget är väl att jag och Tuvan bor så fasligt långt bort att vi går miste om sådana här trevliga saker... :(

    Härliga bilder på underbara ungar!!

    SvaraRadera
  4. Jaa, det är jätte tråkigt att det är så många mil mellan oss. Men snart får ju ju Lena lite närmare dig iaf (till min stora sorg, vill ju ha kvar henne här!) de flyttar tillbaka till Norrköping i början på februari.

    SvaraRadera