12 september 2009

Förbön

Jag har en släkting som åkt akut in till sjukhuset med svåra smärtor och vi vet inte vad det är än. Snälla, hjälp mig att be för henne att det inte ska vara något allvarligt och att hon ska klara även detta. Tänk även på familjen...

Tack

******************************************************
uppdatering:

Har fått ett nytt samtal precis och det verkar som att det inte är så farligt som jag befarade, TACK gode Gud för bönesvar! Men det är långt ifrån över än så fortsätt gärna tänka på henne i era böner.
Tänk vilken nåd det är att få lägga alla våra bekymmer i hans hand och veta att han alltid lyssnar och ger oss det vi behöver. Jag är så tacksam!
Kom att tänka på en barnsång som jag hade på band som liten och som jag skrålade med i för full hals.


Vem kan vara mot oss
när Gud går på vår sida.
Allt som verkar hopplöst
går jätte bra!

Vem kan vara mot oss?
Ingen ingen!
Vad kan gå emot oss?
Ingenting!

Vem kan vara mot oss
när Gud går på vår sida.
Allt som verkar hopplöst
Går jätte bra!


I de orden vilar jag och fortsätter be om Guds beskydd över min släkt och familj, vad kan vara bättre och mer tryggt än det??

4 kommentarer:

  1. Hej... Tur vi kan pustade ut! Fick lite uppdatering precis...
    Jag blev rädd där ett tag!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag blev oerhört rädd! Har inte hört något från mamma idag, men det verkar ju som att det ska gå relativt enkelt att "fixa". Hoppas och ber för det i alla fall! Men hon är seg kruttanten, har hon klarat allt annat hittils ska hon nog fixa det här med! =)

    SvaraRadera
  3. Hon är väldigt seg den där damen... Jag har inte heller pratat med min mamma, men de borde ju hört av sig ifall läget inte var bra. Det är som du säger, hon har klarat värre saker. Men man blir så fruktansvärt rädd och orolig!!!! Vi vill inte att hon lämnar oss riktigt än!

    SvaraRadera
  4. Nej, hemska tanke...hon ska leva i måånga år till, hoppas jag innerligt! Jag har fått en uppdatering till nu av min mor och det var goda nyheter =D

    SvaraRadera