3 september 2009

Tankar

MAN VET ATT DET GÅR ÖVER
MEN SITT NU ÄR ALLT MAN HAR
OCH KÄNSLAN OCH FÖRSTÅNDET
KAN VA OMAKA PAR
MAN VET ATT DET GÅR ÖVER
MEN FÖRST NÄR TIDEN HAFT SIN GÅNG
OCH JAG HAR BARA BÖRJAT
MIN SORGESÅNG

HÅLL OM MIG
GRÅT MED MIG STILLA
DET ÄR ALLT JAG BEHÖVER NU

MAN VET ATT DET GÅR ÖVER
OCH ATT TÅRARNA TAR SLUT
OCH ATT NÄR DEN KÄLLAN SINAT
SKA TOMHET HÄRDAS UT
MAN VET ATT DET GÅR ÖVER
MEN JAG BEHÖVER DIG IDAG
MIN EGEN TRÖST, MIN ÄNGEL
GUDS VARMA ANDETAG


Liza Lundkvist

¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤

Far hör min bön,
var mig nära
och bär mig när jag är svag.
Visa den väg du vill jag ska gå
och ge mig kraft och förstånd
att acceptera det jag inte kan förändra,
utan känslan att vara dålig för det.
Gör mig stark
så jag kan förändra det jag kan
och vara nöjd med det
på riktigt.
Lär mig att inte ställa kraven på det omöjliga
utan ge mig en trygghet och frid
i vetskapen om att jag är älskad som jag är.
I Jesu namn

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar