2 september 2009

"Meningen med livet är ej ofta lyckorus, men spår av kärlek"


STILLA

stilla för du vid min själ
som ofta förr
säger det jag redan vet
men nästan glömt
meningen med livet är ej ofta lyckorus
men spår av kärlek

stilla säger du att vi
har vart härr förr
och jag vet att jag så ofta
stängt min dörr
men idag vill jag se vem du är och vad vi har
och jag gör det böjd i kärlek

stilla men med väldig kraft
försonas vi
jag är så väldigt glad idag
att du finns till
meningen med livet är ej ofta lyckorus
men spår av kärlek

Liza Lundkvist

En underbar skiva som går varv på varv här hemma, texterna träffar rätt i hjärtat och musiken rör min själ. Martin Börjesson har gjort en recension på skivan, läs den och försök låta bli att köpa skivan sen! Om inte annat kom på besök och lyssna och njut här.
Välkommen!

3 kommentarer:

  1. Hon är fantastisk Liza!

    Vad gillar du Rosorna?!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja det är hon verkligen! Älskar "rosorna" liksom alla andra låtar på skivan =)

    SvaraRadera