28 september 2009

Kära ägodelar och efterlängtad liten parvel



Det här måste vara bland det bästa jag köpt någonsin. Maja har suttit i timmar och lekt med klossarna och har redan fattat att de ska i genom hålen i locket, dock är hon inget vidare duktig på det än. Men så mycket som hon tränar kommer hon nog snart på tekniken. Tornet med ringar är minst lika populärt, fast det roliga är att ta bort ringarna från stapeln och tugga på dem, slänga dem på Felix (tur att de är i tull och lätt plast), lägga dem i plastburken eller ge till oss så vi kan trä dem på stapeln igen så proceduren kan börja om från början igen. Både jag och Andreas njuter av att Maja sitter själv och leker långa stunder själv utan minsta protester. HURRA för loppisar säger jag bara!!

Ikväll är det dags för hemgrupp igen och den här gången ska vi vara hos mig. Kära svärmor har bakat bullar kvällen till ära och jag har nyss skickat iväg Andreas till Ica för att handla lite gott bröd. Jag är så glad och tacksam för min hemgrupp, underbara människor hela högen. Fast ikväll kommer dem på andra plats....den jag längtar allra mest efter att få träffa är lilla gulle-Melker. En 8 veckor gammal dansk svensk gårdshund och är så sockersöt att det finns risk för att jag kommer att äta upp honom... =) Ska bara se till att plocka bort en och annan matta innan de kommer ifall det skulle råka bli en liten olycka. Det är lätt hänt när man är en pluttig liten valp.

Inte så konstigt att jag längtar så hett till ikväll, eller hur??

Han är ju så gullig att jag smäller av!

2 kommentarer:

  1. Hej Sara
    Allt väl?
    Jag tänkte utmana dig att visa upp saker du älskar hemma.
    så som jag har blivit utmanad att göra.
    Det är en fin utmaning
    kram och ta hand om dig

    http://ladye.blogg.se/?tmp=28232235

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det var länge sedan, kul att höra från dig! =) Jodå det är bra med mig, för det mesta i alla fall.

    Saker jag älskar hemma...just nu är jag väl inte jätte glad i mitt hem. Vill helst flytta till större så inte allt känns så övermöblerat som nu. Det är inte klokt vad en liten bebis kan ta plats! =) Men om du ger mig lite tid ska jag nog kunna skrapa ihop ett par foton med ting som står mig varmt om hjärtat.

    Hoppas du har det bra oxå, läste att du börjat plugga, kul! Lycka till med det! :)

    Kram kram

    SvaraRadera