30 augusti 2009

Från städat till kaos på fem minuter

Andreas lämnade lägenheten för 1,5 timme sedan och då var den kliniskt städad, allt för att underlätta för mig. Onödigt arbete säger jag för nu ser det ut som ett bombnedslag, vällingpulver över halva köket efter att Maja lekt kast med liten vällingburk, leksaker, kläder och diverse andra prylar ligger utspridda överallt efter att den lilla terroristen (ja Camilla det är så illa att det bor TVÅ terrorister här!) (Till er andra som känner sig utanför i internskämtet går det fint att göra ett besök i Camillas blogg och läsa ett par inlägg med tillhörande kommentarer så blir det hela solklart.) har levt rövare. Jag har inte haft orken att styra bort henne från toalettvagnen, cd-hyllan eller andra ställen utan låtit henne härja på fritt så jag fick göra mig iordning så jag ser ut som folk på det stundande födelsedagskalaset hos Linda (GRATTIS!!) och fixa det sista med packningen.

Nu sussar Maja gott på balkongen och jag borde städa upp i lägenheten och fixa mig nåt att äta istället för att sitta här, men fyy så trist. Som tur är har vi kvar några ostkrokar sedan igår och lite Cola, visst duger det som frukost/lunch?? Gott är det i alla fall! =)

En liten terrorist som undersöker allt spännande som kan finnas i Hannas och Roberts nessesär. Men schhh, säg inget till moster. Hon kan gott få tro att hennes guddotter är en liten ängel ett tag till! =)

Vid det här laget behöver jag väl knappast säga att det är en bild från tiden på Smögen??

2 kommentarer:

  1. Ostkrokar till lunch låter superbt!! Sitter här vid datorn med ryggen mot alla utspridda leksaker på golvet bakom mig, och en lagom kurrande mage...

    Hoppas det blir urmysigt på kalaset och att du får många komplimanger för dina naglar!! Kram på dig goding!

    SvaraRadera
  2. Dt är väl inte konstigt att Maja är en mini-terro, eftersom hon har dig som mamma!! Om du tror att du skulle få en ängel till dotter så har du fel ;) Och klat att hon diggar toavagnen med allt glittrande smink, Gillade den också när vi bode ihop :P Kram

    SvaraRadera