16 september 2009

Kaos-något posetivt!

Bakom mig råder ett underbart kaos som bara en liten 10,5 månaders bebis kan åstadkomma. Leksaker, böcker, tidningar, papper, cd-skivor bland mycket annat ligger i en salig röra och mitt i den sitter en nöjd tjej och små nynnar för sig själv och ler. Felix ligger på armlängds avstånd och iakttar allt samtidigt som han håller en tass på sitt ben. Han har accepterat att Maja har tagit över allt i lägenheten, men hans ben och sin mat blir han ytterst olycklig om han inte får ha för sig själv! Och det måste ju respekteras... =)

Jag njuter av de här stunderna, när Maja är glad och nöjd och roar sig själv. Att följa henne när hon utforskar världen, vänder och vrider på allt för att inte missa någon detalj. Det är fascinerande, så mycket hon kan redan, så stor hon börjar bli. Det känns helt overkligt att hon snart fyller 1 år?! Men då blir det kalas ska ni veta, ojojoj, planerna är redan i full gång. =) Jag blir inte nöjd förän vi har huset fullt med vänner och barn som frossar i tårta och kakor! :D

5 kommentarer:

  1. Vi kommer!!
    Önskar oss bara en önskelista från Maja först ;)

    SvaraRadera
  2. Var så säker, det kommer dimpa ner en formell inbjudan så småningom och ska nog fixa en önskelista oxå! =) Vi får bara hoppas att "Örjan" tillåter er att komma! ;)

    SvaraRadera
  3. Visst har du sett måndagens inlägg på bloggen?!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Så klart att jag har, är stammis på din blogg vet du väl?? :D

    SvaraRadera
  5. Vi kommer också! =) Jag var lite ironisk när jag kallade mig för lyxhustru :P Oroa dig inte över Majas tal. Det kommer. Elias var sen! Puss o kram

    SvaraRadera