19 september 2009

Skogsmulle vs stadsråtta

Om några timmar sätter jag och Maja oss kära vänners bil och beger oss ut i skogen för bär- och svampplockning och koka kaffe över öppen eld. Slå det ni om ni kan?! =) Men någon skogsmulle har det väl egentligen inte blivit av mig (trots ihärdiga försök av mina föräldrar!) och jag sitter här och funderar på ALLT jag tycker att jag MÅSTE få med mig ut för att få eftermiddagen att funka så smidigt som möjligt...fast jag är rädd att med den packlistan kommer jag bli allt annat än smidig. HUR gör man när man ska ut i skogen och inte kan ta med sig vagnen och ens barn behöver sova?? Inte kan jag ju bädda ner henne i blåbärsriset i alla fall... Kan verkligen inte minnas hur mina kära föräldrar bar sig åt med inte mindre än tre ungar i skogen? Det enda jag minns var att vi kom hem med fulla korgar med svamp och hinkar med bär. På något sätt överlevde vi ungar utan tusen tillbehör!
Ska ut i förådet nu och hämta in bärmesen (en ryggsäck som Maja kan sitta i) och min svampkorg och försöka minska ner på packningen... Till mor och far; hoppas att jag duger i era ögon även om jag blev en liten stadsråtta. Jag tar inget för givet dock... ;)

2 kommentarer:

  1. Du duger alldeles förträffligt, bara så du vet det. Dessutom hinner du att bli en skogsmulle än. Du har livet framför dig!

    Puss och kram

    mamma och pappa

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken tur, det gläder mig! =)

    SvaraRadera