26 september 2009

Virrpanna av högsta klass

Jag gick upp i ottan i morse, hoppade in i duschen och piffade till håret och la en fin makeup, jag packade en ordentlig lunch-och fikaväska och knatade iväg till bussen. Vi skulle nämligen ha visionsdag med kören hela dagen idag. Trodde jag..... När jag kom fram till universitetet tyckte jag att det var så få bilar på parkeringen och ännu färre cyklar utanför. Fick lite lätt panik och trodde att jag totalt missat att vi skulle hålla till någon annanstans så slängde mig på telefonen och ringde en av mina körvänner som skrattade lite lätt och informerade mig om att jag var en vecka tidig. Det är först nästa lördag... Gissa om jag kände mig dum?!
Det var bara att knata tillbaka hemåt och börja fundera ut vad jag skulle göra av dagen. Eftersom jag hade matsäcken redan var fixad, solen lös och det det var riktigt varmt och skönt ute, ringde jag Elina och Joel och frågade om de ville picknicka med mig. Tur för mig att de hade precis samma tanke och var påväg ut, toppen! Utrustade med en överfull ryggsäck med mat och lite strandleksaker åkte jag och Maja till lekparken på Östermalm och Maja fick leka med Milly, Lisen och Julian innan hon slocknade som en klubbad säl och jag fick njuta av mitt trevliga sällskap.

Efteråt tog jag vägen förbi stan, det är nämligen stor jeanskris i min garderob. Det enda par jag har som är snygga och sitter bra har det gått hål på =( En stor sorg... Mina förväntningar på att jag skulle hitta några byxor var inte specielt höga, jag tycker att det är hopplöst svårt att hitta snygga jeans nu för tiden. Förstår mig inte på dagens mode, skulle ALDRIG betala flera hundra kronor för ett par jeans som är fulla med hål?! Obegripligt..eller så är det jag som är gammal och inte hänger med? ;) Men om man nu hittar en snygg modell finns de bara i löjligt små storlekar som man bara kan drömma om att komma i. Visst hör ni bitterheten..? Idag hade jag dock tur och blev glatt överaskad när jag hittade flera par som satt som gjutna och hade ett rimligt pris, så nu är jag två par skitsnygga jeans rikare! Dessutom "råkade" det slinka med en topp oxå, men skyller det helt och hållet på expediten som kom med den ena snygga tröjan efter den andra till provrummet, kunde inte motstå frestelsen. Min karaktär är usel, men what´s new?? =)
Krisen är över och livet leker! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar