19 september 2009

Jodå, en liten skogsmulle bor det allt i mig

Jag tog med Majas vagn på vinst och förlust och hoppades att jag skulle kunna ta den med ut i skogen och det visade sig vara helt rätt beslut. Det blev lite slitit eftersom det var en brant backe upp och sedan en smula ojämn terräng, men vår superduper vagn funkar på de flesta underlag och med lite bärhjälp över några klippor så gick det toppen och Maja fick därmed sin välbehövda sömn och var som en liten solstråle när hon vaknade.

Naturligtvis hade jag med mig alldeles för mycket grejer ändå, kläder i massor, men problemet blev snarare det omvända, vi skulle ha haft mycket tunnare och svalare kläder för det var klarblå himmel, strålande sol och helt vindstilla. Jag höll på att dö av värmeslag ett tag! Men det vore skam att klaga för vi har haft en helt FANTASTISK eftermiddag och med barn som har skött sig exemplariskt. Om ni inte har varit vid Hamptjärnsstugan råder jag er att snarast bege er dit, det är fantastiskt vackert!


Sötis Lisen


Tur för oss att vi hade några riktiga friluftsvana människor utrustade med diverse multiverktyg, sågar och yxor. Oss gick det minsann ingen nöd på!


Måste ju faktiskt erkänna att jag har fått lite blodad tand på det här med friluftsliv. Det är rätt härligt att komma hem lite lagom lortig under naglarna och lukta rök från elden.


Fina Johanna och Andreas


Goingar är ni hela högen!


Andreas och Milly i blåbärsskogen


Goda bär!


Kokkaffe över öppen eld och Bullens pilsnerkorv, kittlar dödsskönt i kistan!


Maja såg ut som en riktig gangster med kängor som liknade Dr. Martins och militärgröna byxor


En leverpastejmacka sitter fint när man är på utflykt


fast om damen själv fått välja hade hon nog gärna smakat på mammas bulle oxå!


"Snälla Milly, hjälp mig upp!"

Ett stycke lycklig Lisen som får klättra i träd (och en inte alldeles olycklig far ;))

Och för rättvisans skull måste ju Milly få göra detsamma


Två sötisar

Ljuvliga Julian avnjöt en smörgås

en supergod sådan!

Hannas läckra stövlar, önskar mig lika fina...

De bästa av vänner "Här får du din tutte"

Mycket mys vart det


liksom puss och kramkalas

Milly bjöd även frikostigt Maja på kex och var noga med att torka henne om munnen och näsan efteråt. Till min stora förvåning protesterade Maja inte det minsta när hon blev torkad. När jag kommer med en näsduk blir hon minsann jätte arg. Milly måste ha haft den rätta touchen!

Jag är rätt nöjd med att ha fått fastna på kort, det brukar ju som oftast vara jag som håller i kameran själv.


Kan ni tänka er något mysigare än att sitta högt uppe på ett berg med en vidunderlig utsikt tillsammans med goda vänner runt en lägereld och sjunga till gitarrspel? Det kan inte jag i alla fall! =)

Nästan renskrapat på alla fat

Till sist bjuder jag på en liten videosnutt på vår lilla älskling

Vi avrundade vår eftermiddag med lite lovsång och som vanligt när det är musik inblandat så trivs Maja som fisken i vattnet

4 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig dag ni haft er!
    Vi höll till i övernattningslägenheten och monterade ihop möbler hela dagen lång!!
    Och nu är jag på irriterande humör igen :@ Du vet vem det gäller utan att jag behöver skriva det... Suck!

    Tror du vi kan få ihop en fika i veckan?! Har ganska fullt upp hela tiden, och nu kommer pappa hit idag. Men kanske om du kommer ner på stan och jag går ifrån jobbet lite tidigare?!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Heja Sara! du är snabb du! snor kanske några bilder härifrån om det är ok..?! du va ju den enda med minne nog att ta med kameran.. =) ha en bra söndag!

    kram hägglunds

    SvaraRadera
  3. Magda: jag har FULL förståelse för att du har mer än fullt upp nu. Men jag och Maja tar oss gärna ner till stan nån dag o så kanske vi kan hinna med en snabb fika =) Jag hör av mig.

    Hanna: Hehe, ja här går det undan vettu! =) Sno hur många bilder du vill, det är fritt fram! Vi är ju här hos oss nästa måndag, så om ni kommer då kan ni ta med ett usb-minne och få alla bilder som togs.

    SvaraRadera
  4. Tack för en fin dag, more to come...

    Kram E

    SvaraRadera