4 september 2009

Det här är inte riktigt klokt

förstår inte varför jag sitter här?!

Är trött som en gnu och har en hel del saker som står på agendan imorgon så jag behöver mer än väl min sömn. Jag har sannerligen noll karaktär och självdiciplin... Jag är hopplös på att fastna här och göra mest ingenting, bara slösurfa och blogga om sånt jag lika gärna kunde ha skrivit imorgon, eller en annan dag. Nog är bloggen en trevlig sysselsättning i lagom mängd, men mitt i natten?? Skärpning nu!

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Här var det massor av härliga bilder och tänkvärd läsning!! Grattis till brudparet, även om jag inte känner dem blev jag väldigt rörd när jag såg bilderna! :)

    Gillar även särskilt dessa rader i inlägget nedan: "Om det är något livet lärt mig så är det att det ofta är det till synes meningslösa som gömmer de dyrbaraste skatterna" och "Den som vilar tar ansvar".

    Har själv erfarenheter av att ta på mig alldeles för mycket att bära. Så till den grad att jag var nära bristningsgränsen. Utan andra människors goda råd och texter hade jag nog fortfarande kämpat för att hålla huvudet ovanför ytan. En av de viktigaste sakerna jag lärde mig var att man ibland gör allra mest nytta när man gör ingenting. När man låter saker vara. Även om det ibland är det absolut svåraste.

    Fick i samma veva rådet av en mycket klok man (dessutom präst till yrket) att skriva en "frihetssång" till mig själv, och det gjorde jag faktiskt (den fick namnet "Frihetssång för överambitiösa"....). Några av raderna är så här:

    Jag behöver inte
    Det RÄCKER
    Jag är bra
    och klok
    och stark

    Simple as that! :)

    Tack för allt du delar med dig av Sara.

    SvaraRadera