3 september 2009

Den STORA och LYCKLIGA dagen

Nu kommer det ni alla (eller många i alla fall) väntat på:
Hanna och Roberts bröllop!!! Och naturligtvis galet mycket bilder. Det var en helt makalöst underbar dag med lagom många små missöden. Som att det över en natt skiftade från klarblå himmel och sol till spöregn och storm lagom till vigseln, ett par glömda hängslen till Roberts smoking så Andreas fick åka i ilfart till Nordens Arks hotell för att hämta dem och min klänning gick sönder precis innan vi skulle åka, tack och lov hade jag nål och tråd (som var i precis rätt färg)med mig och med en sykunnig mor var det fixat på ett kick.
Hanna och Robert imponerade på mig måste jag säga, inga hysteri anfall eller "bridzilla" antydningar någonstans. Lugna som filbunkar planerades och genomfördes alla förberedelser, själv hade jag varit den värsta bridzillan ni kan tänka er och stissat runt som en tok! Det var bara själva bröllopsdagen jag såg hur det pirrade i kroppen på Robert. Denna fanatiska sportgalning hade inte ro att sitta framför tvn, TROTS att det var friidrotts vm! Det var stort, något mycket stort! =)

Resten av dagen tar vi i bildtexter, annars kommer det bli oliiidligt långt det här!

Dagen innan var jag och fotade kyrkan, tänkte att det lär man väl inte hinna tänka på att göra efter vigseln. Ser ni vilket fantastiskt väder?? Bara synd att jag inte tog ett kort så ni fick se hur det såg ut på bröllopsdagen...

Jag har varit inne och lånat några av de bilder som togs innan vigseln, har inte bett om lov så hoppas att det är ok med dig Hanna?? Ligger väl pyrt till annars och kan få mina fiskar varma... :p

Se och njut av världens vackraste brudpar!

Den fina capen har Lin, en kompis till Hanna virkat.
(Förövrigt samma kompis som sytt Majas fina åkpåse)


Kärlek


Underbara underbara systeryster


Finaste

Om inte det här är äktenskapstycke så finns det INGET som är det! =)

Älskar frisyren


PUSS!
(redigeringen står fina kusinvitamin för, vem annars?=))


Det här är min favoritbild.
(Pärlhalsbandet är handgjort och specialdesignat bara till Hanna, tror att även det var av en väninna, du får rätta mig om jag har fel Hanna)


Känslan när orgelmusiken fylde hela kyrkan och dörrarna öppnades och Hanna och Robert gick genom altargången var obeskrivlig lycka. Jag får rysningar över hela kroppen bara av att tänka på det.

Jag tror jag vet varför vädret slog om och solen gömde sig, den klarade helt enkelt inte av konkurensen från Hanna och Robert som strålade som tusen solar

Det viktigaste av allt, att lägga sitt äktenskap i Guds hand

Amen


Äktenskapslöftena
notera även lyckan i mina kära föräldrars ansikten i bänken bakom =)


Fullbordat!


Får jag lov att presentera Herr och Fru RÖDSTRÖM! Y


Bågen de står under har min gammelmorfar gjort till när mormor och morfar skulle gifta sig, och sedan dess har alla i släkten gift sig under den

Solosång av lillebror och ren lycka hos de tu

Enkel men ack så vacker pyntning av kyrkan

Känslosamma grattulationer med floder av lyckotårar.
Efter att jag kramat om de båda tittar jag ut genom dörren på träden som viker sig i blåsten och regnet som strilar ner och sägen något i stil med "fyy så trist att vädret blev så dåligt!" varpå en strålande lycklig brudgum med tindrande ögon säger "Det gör INGENTING!!" Och han har så rätt, dagen var perfekt!

På ingång till festen


Hipp hipp HURRA HURRA HURRA för brudparet!

Mosters favorit


som blev något av en mindre favorit när hon slet sönder pärlhalsbandet! Tack och lov för morbror Jonas som ALDRIG går någonstans utan sin Letherman (ett litet multiverktyg) och snabbt var det lagat!


En omåttligt stolt storasyster

Maja var en smula trött på festen

men hon var söt som en docka i sin klänning!

Mycket spex och bus vart det till brudparets stora lycka! :D
(även den här bordsbågen har gammelmorfar Ernst gjort)


Den obligatoriska kyssen mellan svärmor och svärson

Vackra och framförallt himmelskt GODA tårtor gjorda av Roberts moster Kerstin (som för övrigt har en gudomlig båt, men mer om det i ett senare inlägg)

Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y

Ett litet smakprov från häftet om Hanna och Robert:

...CITAT

Robert om Jonathan:
-Det är Hannas lillasyster!

Robert om Götabro (bibelskolan där de träffades):
-Jag är inte här för lektionerna, jag är här för att träffa tjejer...

Robert (om sin taktik):
-Man måste offra lite i början

Hanna som teolog:
-Det finns något som är värre än himmlen!

Hanna, om att jonglera med flera bollar (..?):
-Jaha, hur gör man när man har sex då??

Hannas tekniska insikt:
-Åh, titta! En husvagn på hjul!

Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y=Y

Brudvals


Ett värdigt och stämningsfullt farväl till brudparet med tomtebloss

som vissa hade väldigt roligt åt! Götabro kompis, vad annars?? =)

Det var bara ett fint duggregn och inte alltför farlig blåst på kvällen så Hanna och Robert trotsade vädret och gjorde en storstilad sorté på Roberts pappas flakmoppe!

Prinsessvinkning

Ha en trevlig natt.... ;)

Ps. Hanna, jag ska naturligtvis redigera filmen och skicka den tillsammans med de bilder jag tagit, har bara inte fått tummen ur än... Hav tålamod!

5 kommentarer:

  1. Böl och snyft!!!
    Vilka fina foton!!!

    Hanna vad vacker du är!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, hon är sannerligen vacker!

    SvaraRadera
  3. Tack! Ni gör mig ju riktigt generad.
    du har tagit väldigt fina bilder Sara, längtar tills jag får se resten. Får rätta dig med halsbandet bara det är en tjej jag hittade på internet som gjort halsbandet, hon gör även andra smycken.

    SvaraRadera
  4. Åh så fint, vackert brudpar, vacker Sara (älskar din outfit) och vackra bilder! Grattis till ett fint minne!

    SvaraRadera
  5. Åh, Hanna! Vilken vacker brud du var/är!! Helt otroligt fina är ni! /Camilla

    SvaraRadera