7 maj 2009

Visst får man skryta liiite?

Här är de utlovade bilderna på mitt terapiarbete, det är guld värt att ha något som kräver ens fulla uppmärksamhet när man bara vill nojja över att man snart ska åka iväg och överge sin lilla dotter. (Imorgon är den stora dagen, då sitter jag på bussen sedan fem timmar vid den här tiden)


Här är mina båda färdigställda syprojekt, var tvungen att vika ett hörn på stolsdynan så det verklgen syns att den och gosedjuret matchar! Viktiga grejer det där... =)


Snääälla matte får jag gå ut och leka??


En liten fiffig lösning så dynan inte halkar ner


Ytterligare en fiffig grej eftersom Maja är inne i en period då det är väldigt roligt att slänga allt på golvet. Fråga hennes mor om hon tycker det är lika roligt?
Jag har även sytt in några bjälror i så den låter lite trevligt när den skakas om. Maja har lekt med den idag på morgonen och den fick med beröm godkännt! Favoriterna var ögonen som var så härligt pillvänliga.

Nå, vad tycks?? Visst får jag godkännt ändå? Det klart att det finns en del detaljer jag skulle vilja ändra på men när det är hemmagjort SKA det väl vara lite snett och vint på sina håll? Det är ju där charmen sitter. Fast till nästa gosedjur ska jag anstränga mig för att få ögonen lite mer jämna och att de inte ska sitta uppe i öronen...Hahaha!


Till min STORA lycka kom mitt fynd på Tradera med posten idag. Boken kan aldrig ens varit bläddrad i, den är helt i nyskick och det finns helt fantastiska kläder i den!! OJOJ vad det kliar i fingrarna nu att få börja sy...
Någon som vill donera en ny fräsig symaskin, ett lager med tyger och lite andra sybehör?? =)

6 kommentarer:

  1. Jag tycker att ögonen är helt perfekta som de är!! :) Lycka till med förberedelserna inför resan! KRamkRaM.

    SvaraRadera
  2. Duktiga du! Ha en underbar helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt värre! Hoppas du får en underbar resa fina du!

    SvaraRadera
  4. Urtjusigt Sara!
    Och mitt motto har alltid varit att det inte är riktigt handarbete om det inte finns någon liten skavank nånstans som skvallrar om att det faktiskt är en person som har slitit i sitt anletes svett med att tillverka den där vackra prylen. Så det så!
    Jag blir riktigt inspirerad av dig ju! Jag vill också! Men nu är alla mina handarbetsgrejer i flyttlådor, och symaskinen är dessutom trasig...Vojne vojne.

    SvaraRadera
  5. Cissi, tackar tackar beröm från dig som är så kalasduktig på att sy värmer gott! Så det är mitt uppe i flytten nu? Härligt att det löste sig med boendet för er tillslut. Det klart att då kommer ju all tid gå åt till att göra iordning i lägenheten (huset?) ett tag framöver, men tänk senare i sommar kan du sitta med en stickning eller annat i skuggan och ha det gott! =)
    KRAMAR!

    SvaraRadera