19 maj 2009

Axplock

Har inget roligt att skriva om idag, men jag har äntligen tagit mig för att föra över mina bilder i mobilen till datorn. Så jag tänkte att jag kunde visa ett litet urval. Just för att de är tagna med mobilen är kvallitén lite risig men de väcker så många minnen...

Det vär här det började... Jag var inlagd på gyn och hade fått göra mitt andra ultraljud, Maja var 2,32 cm lång och såg mest ut som en liten jordnöt tyckte Andreas. Men det var MIN jordnöt och jag var såå lycklig att jag var tvungen att fota och mms'a hem till mamma och pappa!


Maja ett par timmar gammal


Lillpluttan tre dagar


Ett av de allra första leendena


Julstassen


Provar den fina klänningen Maja fick av Signe i Mariestad


Just innan ögonen stängs för lite välbehövlig sömn


Vid det här laget är det väl knappast någon hemlighet att Maja har världens bästa morgonhumör?? =)


Sötlök i min gamla mössa. Om jag inte missminner mig så är det farmor som har stickat den. (rätta mig om jag har fel mamma)


Nyinköpta solbrillor


Sötast i stan!



Vi har varit i kyrkan och gick en sväng på stan efteråt för att inhandla solhatten och njuta av vårvärmen!

Tiden går i sån rasande fart, ibland känns det som om det var igår vi kom hem med vårt lilla knyte. Samtidigt har jag nästan helt glömt bort hur livet innan Maja var...

4 kommentarer:

  1. Hej på er alla tre sötlökar!

    Vad roligt att titta på alla bilder som du publicerat sedan jag senast var inne på bloggen. Jag har inte besökt den sedan förra söndagen, så jag har definitivt haft att läsa och beskåda. Det är så roligt för det känns nästan som om ni är här när jag får se alla era bilder.

    Det stämmer att den vit-rosa-blå mössan är stickad av farmor. Jag ser att du också har en vit stickad liten bakvänd kofta som mormor gjort och även den gula koftan. Jag vet att hon blir jätteglad när hon får veta att du använder hennes grejor.

    Vi åker till Växjö i övermorgon och då tar jag med mig datorn så att hon kan se alla bilder i din blogg och också läsa dina inlägg.

    Kram

    mamma

    SvaraRadera
  2. Jordnöten, eller bönan som någon döpte den till ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen INTE KLOKT hur fort tiden går. Fick hålla en tvåmånadersbebis häromveckan och kände mig jätteovan och klumpig, som att jag aldrig hade varit med om det förr... Och då är det bara några månader sedan jag gick och kånkade på en liten varelse i just den storleken flera timmar om dagen. Märkligt!!

    Roligt med mobilbilder, det blir liksom en liten livsresumé! Kanske måste ta och härmas... =) KRAM!

    SvaraRadera
  4. Åh ja Sara, härmas gärna med mobilbilder, hade varit roligt att se! =)

    SvaraRadera