15 maj 2009

Hundvakt och tandsprickning

Häromdagen var jag och Maja hundvakt åt Casper. Han är så nyfiken på Maja och inte alls lika försiktig mot henne som han är mot andra barn. Det är inte alls så att han är oförsiktig med henne men han är rent rädd för andra barn och vill inte låta dem komma nära. Men Maja får gärna komma nära och hon får sig både en och flera pussar lite varstans! Han blev dock mycket fundersam när jag satte Maja i hoppgungan, då tittade han storögt först på henne och sen på mig. Han ville hålla sig i närheten men så fort Maja började hoppa och studsa tog han några steg bakåt och tittade med stor skepsism på den märkliga lilla varelsen i selen! Haha! En härlig syn var det vill jag lova!


Men VAD menar du att det här är för nåt??


Njaa, litar inte helt och fullt på den däringa saken...bäst att hålla behörigt avstånd

Idag har vi tagit det väldigt lugnt hela dagen, Andreas har varit ledig så jag fick en låång och välbehövlig sovmorgon. Sen har vi mest bara "varit" och tagit hand om Maja vilket kräver en del för tillfället. Vi tror att det är tandspringning på gång, hon dreglar mer än vanligt och vill stänigt gnaga på något och för någon dag sedan blödde hon ur munnen i överkäken. Hon är mycket mera gnällig än normalt samtidigt som hon INTE vill sova och aptiten är det lite si och så med. Jag kan inte se något vitt i munnen än på henne men alla signaler pekar åt det hållet så än så länge tippar jag på det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar