6 maj 2009

Så där ja!

Jag har ägnat dagen åt att knepa och knåpa på mitt syprojekt och nu är jag klar! Jag är verkligen en amatör när det kommer till symaskiner och det i kombination med att jag är väldigt självkritisk brukar resultera i att jag aldrig blir nöjd med det jag gör. Men jag är helnöjd med både dynan jag sydde för ett tag sedan och med nallen idag, detta till trots att jag har gjort mönsterna själv. Jag är för trött nu för att sätta igång och fota mina alster, men jag lovar att lägga ut några bilder imorgon. Måste ju få skryta lite! =)
Jag är superpeppad på att fortsätta sy nu, har köpt en bok på tradera med mönster på barnkläder och jag längtar tills den dimper ner i brevlådan så jag kan börja på nya projekt. Det enda så är så synd är att tyger är så fruktansvärt dyrt! Många gånger kan nog hemsydda kläder till och med bli dyrare än köpta, men det får det vara värt ibland.

2 kommentarer:

  1. Ett tips är att köpa tygerna på second hand. Där är de helt vansinnigt billiga. Och så tvättar man dem varmt så att de blir rena. FUnkar för den kräsmagade :)

    SvaraRadera
  2. Där sa du nåt! Det ska jag göra, då kan man ju kanske hitta tyger som ingen (eller väldigt få iaf) annan har. =)
    Tack för tipset!

    SvaraRadera