26 maj 2009

Suck Pust och Stöön

Min iver att fortsätta sy har fursvunnit och jag minns igen varför jag inte plockar upp maskinen oftare än jag gör... Jag håller på att sy ett par byxor till Maja just nu och ALLT som kan gå fel går just FEL! Och eftersom det är ett trikåtyg är det ingen enkel sak att sprätta (läs omöjligt). Jag kommer knappast vilja sätta på Maja de där uslingarna till byxor, vet inte ens om jag vill göra dem klara (har inte gjort klart midjan än). Jag hade en inre bild av hur de skulle bli och jag skulle vara såå stolt över att jag fixat det alldeles själv, pyttsan! Tur i oturen är det ett fasligt billigt stuvbitstyg så det är inga stora summor som gått till spillo, bara massor utav tid, tålamod och gott humör.
Nä, nu låter det värre än vad det är. Jag får väl helt enkelt sätta igång och göra ett nytt par och hoppas på att det ska gå lite bättre och att jag tänker till innan jag börjar sy den här gången! Typiskt mig... =)
Nej, nu ska jag inte sitta här och slösa bort dyrbar sovtid. Jag har varit så grymt sliten det sista pga alldeles för lite sömn så de senaste två kvällarna, nätterna och mornarna har min underbare man tagit Maja, detta trots att han har jobbat 10-20! Imorgon är han ledig och jag ska även ikväll få stoppa in öronpluggarna och få sova min skönhetssömn, underbart. Jag känner hur orken och gnistan börjar återvända tack vare detta. Bättre morsdagpresent i förskott kunde jag inte få! Men schhh, säg inget till Andreas! Han får inte tro att han slipper undan att fira mig på söndag!! =) Åh som jag längtar...stackarn har lite ångest över vad han ska hitta på och det är ju inte så att mina förväntningar på dagen är låga, haha!
Nej, sängen var det visst!
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar