7 maj 2009

Lat stund för mig själv

Här sitter jag och slösurfar när jag egentligen borde packa klart och steka lite pankakor som jag kan ha till lunch på bussen imorgon. Men det har varit fullt upp med Maja hela dagen, hon har krävt att bli underhållen och vill då RAKT inte bli lämnad ensam om så bara för några sekunder när mamma vill hämta något från ett annat rum. Därför gick luften liksom ur mig nu när Maja äntligen sover och lugnet har lagt sig.
Men det här håller inte alls, jag måste upp kl 04.30 imorgon för att hinna med bussen så tanken är att ligga i sängen till senast 22.00 och med det här tempot kommer det aldrig att gå.

Res på dig kvinna och börja packa!!

Nej förresten, ett tack till min lilla tjej som på något vis förstod att jag behövde hållas sysselsatt idag för att inte låta oron kring resan imorgon gro. Så tro inte att jag klagar på henne för att vi har lekt och busat hela dagen, det är ju faktiskt det allra bästa som finns!! Hon stod länge i hoppgungan idag och studsade upp och ner som en liten studsboll och skrattade och njöt av all uppmärksamhet och applåder för att hon var så duktig. Efter att ha stått på knä framför henne ett bra tag var jag tvungen att resa på mig och låta blodet återigen få flöda fritt i mina ben som börjat domna av. När jag står där över henne tittar hon upp på mig under lugg och ger mig ett sånt där underbart leende som bara hon kan med så mycket kärlek i att jag nästan började gråta av lycka! Vilken ynnest, vilken nåd, vilken tjej!! TACK GUD!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är på att sy och att välja färger och mönster. Det skulle gammelmormor ha glatt sig åt. Du kanske kommer ihåg att hon var hovsömmerska i början på 1900-talet i Stockholm, så du har nog lite sådant i blodet.

    Kram

    mamma

    SvaraRadera
  2. Ojoj, snacka om att ge prestationsångest hörru! =) Jag har ett bra tag tills jag klassar som hovsömmerska... Men nu vet jag vad jag har för mål i alla fall!

    SvaraRadera