31 oktober 2009

Partytajm!

Det känns mer som att det är jag som har haft kalas och inte Maja, som jag har sett fram emot detta, planerat, bakat och pysslat. Men sen blev det ett hejdundrandes ettårskalas att minnas oxå! =) Lägenheten fyldes av kära vänner och huvudpersonen trivdes som fisken i vattnet. TACK för att ni kom och gjorde det till en så fantastisk dag!!


En skylt utanför dörren är ett måste


Förvånas själv över hur lugn jag ser ut... klockan är halv ett och jag är lååångt ifrån klar. Blev så tacksam för att ingen kom prick ett så jag han få till det sista :)


Dukat för fest!


Tadaa. mitt livs första egentillverkade tårta! Vart faktiskt väldigt nöjd med den och god var den med *skryter*


Bakade ju en tårta till (längst till höger), fast det var mer en tårta för de vuxna, men den kan inte smakat alltför illa den heller för den var den första att ta slut =)


Men de absolut FINASTE och LJUVLIGA tårtorna kom Johanna och Andreas med, de är makalösa konstnärer mästare på att göra tårtor. De borde satsa på att öppna eget tårteri! =)


Tårtfixarna i egen hög person


Väldokumenterad ung liten dam


Delar generöst med sig av leksakerna


men det är lätt att ångra sig i efterhand och titta med lystna blickar och önska att få tillbaka sin isbjörn


En smygtitt från kalasigheterna


Och vad är ett barnkalas utan lite hopp i sängen?!


Dödskul tycker Milly och Lisen! :D


Maja har fått in tekniken med gåvagnen nu och springer runt som en fartdåre med den. Hon måste brås på sin far... ;)


Roligt värre! Tack snälla gammelfarmor för vagnen, jag älskar den!

Maja däckade som en klubbad säl på eftermiddagen när nästan alla gäster gått. Men efter den välbehövliga sömnen var hon i sitt esse igen och levde rullan igen

Det borde bestämmas att man ska fylla år minst fyra gånger per år för det här var lajbans!

Ballongerna var en hit, hon slängde iväg den och formligen kastade sig efter den och tjöt av skratt när hon fick tag på den igen


Mammas och pappas ögonsten


När allt var bortdukat kommer jag plötsligt på att det inte blivit något helfigursfoto på mig och efter all den tid jag la ner på morgonen är det ju fy och skam att inte dokumentera det. Eller hur?! Så här bjuds på en avslappnad pose och naturligt leende...eller inte...men ni ser hur fin klänningen är i alla fall! =)

5 kommentarer:

  1. Åhh, vilka fina tårtor...

    men finast var nog du tror jag på sista bilden :D

    SvaraRadera
  2. Vilken hot mama!! Stiligt, vännen!

    SvaraRadera
  3. Vilken hot mama!! Stiligt, vännen!

    SvaraRadera
  4. TACK!! För ett toppen kalas =) Vi hade hur kul som helst även om vi mest satt still i soffan ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ps. Nu går vi alla in på vårt andra år ;)

    SvaraRadera