14 oktober 2009

Vintern är påväg

och jag längtar redan till nästa sommar. Har inte den minsta lust till att börja bära långkalsonger, vantar och tjocka mössor som bara sabbar frisyren så håret ser ut som ett skatbo när man tar av den. Fy! Jag ser inte fram emot när isen lägger sig överallt och jag halkar omkring efter Felix, trots att jag har broddar under skorna, vilket för övrigt är way past vuxenpoäng, här snackar vi tantpoäng! Snart är den fina delen av hösten borta med alla vackra färger och snart tar det gråa trista över, för att inte tala om mörkret.

Visserligen är det en jätte fin dag idag, blå himmel och sol, men kallt som tusan och med de här bilderna drömmer jag mig tillbaka till den varma underbara sommaren...


Då kan man sitta på en äng med blommor i håret


leka i trädgården med bara ben

och gunga på morgonen i bara pyamasen när mamma och pappa äter frukost

Ja, tacka vet jag sommaren!

4 kommentarer:

  1. Vi får bara inse att sommaren tyvärr är över. Var på kund besök i Jönköping häromdagen, där var träden och marken vita utav snö! Väl tillbaka i Skåneland är träden iaf gul/röda men ett kraftigt blås väder och de ligger i en hög på marken, men alla vattenbölar är nu frösna och man får dagligen skrapa rutorna på bilen varje morgon Brrrr... En snabb tanke egentligen borde de bli mode med mössfrilla...?! Men det finns ändå något som är mysigt med höst/vinter... Köpa nya vinterskor, krypa in i sitt bo, tända ljus, julhandla, pyssla m.m Oj, nu blev det en välkänd novell... Aha... Du är van! Kramar från södern =)

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja jag är van vid långa noveller och jag äälskar dem! :D Tycker absolut att vi borde göra mössfrillan till den nya innelooken, tänk så praktiskt det vore. Tack och lov är det inte vitt ute här än, fast frosten biter sig fast nattetid och stannar kvar längre och längre under dagen.
    Men klart att du har rätt i att det finns mycket som är mysigt med vintern, men vägen till vintern är jag inte lika glad i. Innan snön kommer och lyser upp så är det becksvart och det är antingen isigt eller blaskigt och en rå kyla som kryper in ända in i märgen, hu! Får följa dina råd att kura ihop här hemma med tända ljus och pyssel, kanske skulle investera i en ny bra bok. Nåt tips?? =)
    Ehum...ja så var det det här med noveller...ett släktdrag det med kanske?? ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag har läst ganska hemska böcker på sistone, lite om barnmisshandel och sånt.. Hemskt jag vet, men det är så härligt i slutet utav varje bok att de får ett värdigt liv och att de blir fina människor som vuxna trots det hemska det varit med om. Läste senast en bok som heter: Skadad. Handlar om en familj som tar emot ett foterbarn som kommer från en trasslig barndom, verklighetsbaserad. Jag berördes verkligen. Jag kan varmt rekomendera lite mindre hemska böker så som Twiligt bökerna, triologin med Stieg Larsson, jag har helt fastnat i dessa! Massa kramar

    SvaraRadera
  4. De där hemskingarna tror jag att jag hoppar över för tillfället, jag blir oxå så berörd av sånt och mycket mera nu sedan jag blivit mamma. Har svårt för att läsa den typen böcker, hur bra de än är. Men jag har inte läst någon av de andra du rekomenderade, det lät helt klart mer som något jag skulle gilla. Tack för tipset! =)

    SvaraRadera