21 oktober 2009

Tema; Isbjörn

Jag och Maja hängde på Andreas idag på en kortare shoppingtur, eller snarare en kollaruntpågrejermanskulleviljahatur, den lilla shoppingen som blev stod jag för (oväntat eller hur?!). Men det var ett måste att handla lite, vi har svårt att lägga om Felix tass så att det inte kommer in väta till såret, så nu har jag köpt en bit lite grövre gallon som jag ska sy en slags stövel åt honom i. Känns som om jag kanske har tagit mig vatten över huvudet med det projektet...jag är ju inget proffs om man säger så, wish me luck!

Inför trippen gjorde vi vårt yttersta för att få vår lilla skrutta att likna en ullig isbjörn, eller man skulle kunna tro det i alla fall. Trots att allt matchar så fint kommer allt från olika håll. Det ursöta mössan (som går under smeknamnet "moppehjälmen" här hemma för att hon får ett sånt klothuvud i den) har Majas gammelmormor stickat, vantarna har hon fått av Camilla och de tuffa moonboatsen är en pressent från gammelgammelfaster och gammelgammelfarmor. Alltså min gammelfaster och gammelfarmor.


Fräsig liten tös


som är familjens lilla solstråle


och kan när hon är på det här humöret få alla världens glaciärer att smälta. (Så tro inte på forskarna när de säger den globala uppvärmningen, som får polarisarna att smälta, beror på diverse utsläpp från bilar och industrier. Det är helt enkelt bara Majas Charm som får allt och alla att smälta. För detta ber vi all jordens befolkning allra ödmjukast om ursäkt. =))


Oemotståndlig!


När våra magar började göra vilda protester och krävde mat omedelbart sviktade vi i vår karaktär och begav oss till Mc Donalds. Medans vi väntade på maten fick Maja premiär prova lekrummet


Som inte helt föll henne i smaken till en början, det var ALLDELES för stora duplobitar, HUR ska man kunna leka med dem??


Men hon ändrade snabbt inställning när hon fick syn på de spännande lektavlorna som hände på väggen.


Under djup koncentration och ivrig nyfikenhet snurrade hon på alla hjulen och slet och drog i allt som gick alltmedans hon utstötte glada tillrop och ett och annat ma-ma-ma-ma.


"Donken är bäst, ingen protest!" hälsar Maja alla sina jämnåriga vänner, sen får deras föräldrar säga vad de vill om kosten som serveras där... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar