26 oktober 2009

Fridens pensionat



Ibland räcker orden inte till, vissa saker är för stora, obegripliga och orättvisa för att ta in... Trots det är kvällens ord Tacksamhet - för att jag har min tro, för att Gud älskar mig vilkorslöst, för livet, familjen och vännerna. En del dagar bjuder på ett nytt perspektiv, en möjlighet ges att få se på saker i ett annat ljus och som öppnar ögonen för det som är av verklig vikt i livet. Det skalar bort alla trivaliteter och lämnar kärnan kvar. Gränslös kärlek fyller varje liten vrå i mig och kramar om mig med en sådan kraft att mina murar faller.
Det finns en visa som rymmer just den här kärnan, med dem orden rungande i mig lämnar jag över mig själv till nattens sömn.


Det finns en glädje som är starkare än sorgen,
med den ska vi trösta dom som gråter.
Det finns en frihet som är starkare än galler,
med den ska vi kämpa för en fred

Det finns en rikedom vackrare än stjärnor,
och den ska vi finna i vårt hjärta.
Det finns en vänskap som är vackrare än livet,
och den ska vi finna här hos Gud.

Det finns ett liv som är starkare än döden,
och det ska vi finna i vår kärlek.
Det finns en tro som är starkare än orden,
och den ska vi finna i vårt liv.

Det finns ett Fridens Pensionat nånstans långt borta,
långt bortom vindarna och ängarna och haven.
Fast vi ej ser Gud så finns han ändå nära,
för i vårt hjärta finns ett Fridens Pensionat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar