20 oktober 2009

Sandlådefrälst

Idag har jag, Maja och Felix spenderat en del av dagen på lekplatsen. Ibland känner jag mig som en så dålig mor som inte låter henne leka ute oftare. Det är så lätt att bli lat och skylla på att det är blött i backen/kallt/blåsigt, att tiden inte räcker till eller att jag är trött. Men idag sket jag i alla ovanstående undanflykter och klädde både mig och Maja så vi mera liknade två michelingubbar än något annat och så hade vi en härlig dag i sandlådan. Har lovat mig själv att ta mig i kragen oftare och leka ute för Maja älskar det verkligen, som synes på bilderna... =)


Pratkvarn


Att gunga är king!


Särskilt när mamma ger en liten extra putt och det går så högt att det kiiittlar i magen


Mera faaart!


Sandlådan går inte av för hackor den heller. Alla leksaker undersöks nogrannt


de andra barnen studeras med farcination


och när Maja bjuder på såna här leenden kan jag inte annat än bli glad i hela kroppen ända in i hjärteroten. Vad vore livet utan min guldklimp..??

3 kommentarer:

  1. Jag kan komma och leka med er ute i sandlådan efter helgen, vad tror ni om det?!
    Och lite varm chokladfika på det ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. JAAA! It´s a date! Jag ser till att beställa bra väder till dess ;)

    SvaraRadera
  3. Sööööööööötnos!!!! :) Så häftigt att hon svarar på dina frågor!! :)

    SvaraRadera