19 oktober 2009

Min helg

har varit speckad av trevligheter. Den började i fredagskväll i det Sundholmska palatset där det bjöds på sushipartaj tillsammans med min hemgrupp. Jag var oerhört skeptisk innan, har bara ätit det en gång tidigare för många år sedan och då gillade jag det verkligen inte! Men faktiskt så var de ätbara den här gången och nästan värda att kallas goda! Fast favoriterna var ändå Johannas vegetariska bitar. En underbart trevlig kväll, som alltid med dessa fina vänner.

Festligt som bara den

med tydligt japantema

och säga vad man vill om smaken, det är vacker mat! (Framförallt när den är gjord av sådana proffs! ;))


Helgen fortsatte sedan med ett kalas till hos de här båda godingarna. Det var nämligen så att den fina "tjockisen" fyllde år och vi hade den stora äran att bli bjudna på mumsigt fika. Den nya lägenheten inspekterades och fick med beröm godkännt och jag var inte lite imponerad över hur fort de kommit iordning efter flytten. Starkt jobbat!


Mystrio

Min Magda är vacker som en dag

nästan jämt i alla fall... ;)

Hoppas du kan förlåta mig för alla bildstölder, men hade en liten "hämd" att ta ut efter din stöld av ett kort på mig görandes en fantastiskt fin(??) min och som råkade hamna på din blogg... Nu e vi kvitt! :D Love you vännen!

Som en värdig avslutning på helgen begav jag mig i söndags eftermiddag till Ålidhemskyrkan där det var musik café med Tomas Boström. Jag fullständigt avgudar honom, hans musik, texterna, rösten, utstrålningen och lugnet och värmen i hans personlighet. Det var nästan på pricken ett år sedan jag hörde honom sist, då vaggade jag fram som en pingvin med magen i vädret. Den här gången satt Maja brevid mig och diggade med huvudet när Tomas spelade på gitarren och fyllde rummet med sin stämma. Hon har bra musiksmak min flicka!

Vi var lite tidiga och Maja charmade Tomas så ordentligt att han kom fram och gullade med henne en lång stund. Tro att jag pös av stolthet och lycka, min stora IDOL är kär i min dotter! :D

1 kommentar:

  1. FYYY vad du är elak... Eller inte, mera underbar =)
    Grymmes tack för ett underbart inlägg!!
    Kramar!

    SvaraRadera