12 oktober 2009

Önskelista (uppdaterad 13/9)

Det har kommit en del frågor om vad Maja önskar sig när hon fyller år, jag vill dock understryka att det inte är presenterna som är det viktiga. Ett grattiskort med några väl valda ord för Maja att minnas hennes första födelsedag är mer än nog! Vårt mål med kalaset (som hålls den 31 okt) är att få fylla vår lägenhet med familj och goda vänner, bjuda på tårta och ha roligt tillsammans. Men, för den som ändå känner att de vill komma med något litet paket så följer några tips här:

  • docka ("vanlig" i plast eller i tyg, spelar ingen roll)
  • boll (ganska lätt och inte allt för stor ca 10-15 cm i diameter)
  • böcker (av alla de slag, men kartongböcker gillar hon mycket och då gärna med olika strukturer att känna på, flikar att dra i eller luckor att öppna.)
    Det finns en serie med jättefina kartångböcker som heter "Bibelns hjältar/hjältinnor" på Din Bok i Umeå, de handlar om Noa, David, Jona, Ester, Miriam mfl. Maja var där idag och förälskade sig i dem och blev mycket arg när hon inte fick läsa i dem och smaka lite. (de kostar dessutom inte mer än 39kr/st, toppen! :)
    Länk till hur böckerna ser ut
  • duplo
  • kläder i stl 80-86
  • barnbestick
  • halksockar, stl 20 (och vanliga sockar)
  • vad som helst som har knappar som går att trycka på, om det dessutom finns lampor som tänds och har ljudeffekter hälsar Maja att det är ett stort plus! ;) (de båda föräldrarna önskar dock att ljuden är något sånär humana...=))
  • musikinstrument (trumma, marackas, tamburin etc.)
  • pussel
  • leksaker att ha i badkaret
  • donera en summa till något bra och välgörande ändamål i Majas namn, här är en sida med lite tips på bra saker att lägg sina pengar på. Det finns många andra websidor med liknande utbud, jätte bra tycker jag! Men det måste inte alls vara något av det, känn dig fri att välja det som ligger närmast ditt hjärta.
  • eller något helt annat som du klurat ut, eller kanske rent av gjort själv? =)

För er som ännu inte fått er inbjudan till kalaset, misströsta inte! Jag håller på med korten i skrivande stund och skickar ut dem innom kort. Skulle det dock vara så att jag (mot förmodan hoppas jag) har glömt någon och denna någon vill komma, hör av dig till mig och skäll på mig först för att jag haft mage att vara så tankspridd och inte bjudit dig och kräv sedan ett inbjudningskort! Så lovar jag att du får ett med detsamma! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar