30 oktober 2009

Dagens härmapa

Jag brukar inte gilla att fylla i listor, men idag kändes det enkelt att få till ett blogginlägg bara genom att svara på frågor och slippa tänka. Tro för all del inte att idén är min egen, jag har härmat Elina och snott listan från hennes blogg, listan alltså (som förövrigt hon ärligt har stulit från en annan blogg. Så bra det är när man kan låna och stjäla tips och idéer från andra bloggare när man själv har torka i hjärnkontoret :))

DAGENS VILL HA: Några extra timmar på dygnet och en extra energiboost så alla projekt orkar slutföras. En fet trisslottvinst hade inte suttit fel heller...

DAGENS KLÄDSEL: Slitna svarta mysbyxor, kornblått linne med en stor stilistisk blomma på som är urtvättat och lite för stort och en hundra år gammal luvtröja som en gång var svart men som numera är grå. De perfekta gåhemmaochstädaheladagen kläderna.

DAGENS SMINK: Inget alls. Eller jo föresten, det sitter aningens lite av gårdagens mascara under mitt högra öga, gills det??

DAGENS FRISYR: Otvättat morgonrufs a la skatbo

DAGENS HÄNDELSE: Fina grattiskort till Maja från släkt och vänner som kom med posten

DAGENS LÅT: Går och nynnar på "här kommer Pippi Långstrump" Fråga mig inte varför.

DAGENS PLANER: Städa, städa, baka tårta, förbereda för tårta nr 2 som ska göras imorgon, städa, laga min klänning, stryka dukar till kak- och tårtbordet imorgon, städa, måla naglarna, gå med vovven, sällskapa med Camilla + barnen på eftermiddagen, blåsa ballonger, nämde jag att jag skulle städa oxå? För att slutligen krasha i sängen (förhoppningsvis i tid så jag vaknar pigg och utvilad imorgon.)

DAGENS SAKNAD: Min familj, ser jätte mycket fram emot ettårs kalaset men det blir liksom inte helt komplett om inte mamma, pappa, Hanna, Robert och Joppe är här... Även om vi visserligen redan firat Maja tillsammans när vi var ner sist.

DAGENS DUMMASTE: Har faktiskt inte hunnit med något sånt än, men igår skar jag mig inte mindre än TRE gånger på papper och kartong vid olika tillfällen. Svider gott på händerna idag...

DAGENS SJUKA: Vart ska jag börja? Halsont, tandvärk, ond nacke och rygg med resultatet spänningshuvudvärk. Men jag låter mig inte nedslås, allt kommer att ha gått över tills imorgon! *bestämd*

DAGENS DROG: Tänker och tänker men kan inte komma på någon, måste väl vara en bra sak?! =)

DAGENS ROLIGASTE: Maja fyller 1 år imorgon!!!!!

DAGENS FAVORIT: Att iakta Majas förtjusning när jag byggt ett torn med klossar åt henne och hon klappar i händerna i ren iver och plockar försiktigt bort en kloss i taget allt under höga glädjetjut (som skulle kunna spräcka vilken trummhinna som helst) och skratt.

DAGENS KÖP: Inget alls, men igår köpte jag en jätte fin bh samt ett par lila leggins och ett matchande nagerlack, kommer vara såå tjusig imorgon ska ni veta! =)

DAGENS HUMÖR: Som vanligt när jag är lite stressad åker det bergochdalbana, men är i grunden på ett särdeles gott och glatt humör

DAGENS ORD: Torsdagsstäda (Tänk bara om vi kunde bli lika duktiga som Sundholms och ha det som vana att alltid fräsha upp hemmet på torsdagarna... Jaja, drömma går ju! *skratt*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar