15 oktober 2009

Parabolhund

Det är mycket nu, många tankar som upptar min tid och många sysslor här hemma som vi ligger efter med och som måste bli gjort, dessutom alldeles för mycket utgifter på för lite inkomst. Jag är hopplös på att gå och grubbla och göra saker mycket större än vad de är, ibland skulle jag vilja ha en on/off knapp till min skalle! :p

Fast egentligen är det inte mig det är synd om just nu utan Felix. För några dagar sedan fick han en klo bortsliten så att pulpan låg helt bar, efter råd från veterinären har vi haft bandage ute och tratt på honom inne för att det skulle få läka. Men igår var vi tvungna att åka in med honom för två av hans tår hade svullnat upp och det kläggade så mycket från pulpan, tydliga tecken på infektion. Han stod och skakade på britsen när vår (otroligt gulliga och duktiga) veterinär rakade tassen och gjorde rent runt såret. Varje gång hon råkade snudda lite vid såret skrek Felix i högan sky och jag led av att inte kunna hjälpa honom. Men han fick massa beröm efteråt, att han suttit så stilla och inte varit "mjäkig" när det gjort ont. Citat "Så duktig han var för att vara en Cavalier!" Haha, förstår inte aaalls vad hon menar... ;) Skulle Cavalierer vara små mesproppar?! Det var en nyhet... *skratt*



Nu mår han i alla fall bättre när han får smärtstillande och antibiotika och han är SUPER duktig med tratten. Tidigare har han alltid frusit till is och vägrat röra sig när den har åkt på för att den varit så läskig och ivägen. Men nu står han alldeles stilla och låter oss sätta på honom den och beter sig som vanligt, förutom att han är världens klumpigaste hund och snubblar och fastnar i allt! Men han är en tuffing och ger sig inte förren han lyckats ta sig dit han vill och om han inte lyckas kommer han till oss och tittar menande på oss och ger ifrån sig ett litet gny. Då kan man inte annat än hjälpa honom (och ge honom en liten bit vom bara för att det är så synd om honom...).



Just nu ligger han och snarkar ljudligt vid mina fötter och njuter av lugnet när Maja sover. En av hennes favorit lekar just nu är att lägga i och ur saker från diverse lådor, burkar eller annat tillgängligt, vilket inte gynnar Felix när han går omkring med en parabol runt huvudet. Maja lägger duplo. klossar, gosedjur och skallror i tratten och skrattar sitt busskratt medan Felix lite lätt olycklig min står still och väntar på att hon ska ta bort dem igen...

2 kommentarer:

  1. Jag förstår inte vart ifrån Maja har fått sina bushyss?! Hur var det nu... 18 ägg i golvet ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Nej, det är en stor gåta även för mig! *haha*

    SvaraRadera