8 oktober 2009

Borta bra men hemma bäst

Efter en vecka i Mariestad hos mormor och morfar blev det igår dax för att sätta sig på tåget norrut och klockan 06.37 stannade tåget i Umeå där det stod en pappa som längtade hett efter sin Maja! Och mig oxå förstås, men jag blir med glädje nerpetad från första platsen av henne. =) Dagens goda gärning gjorde jag när ett gammalt par frågade om vägen till busstationen, efter en titt på den otroliga mängden bagage insåg jag att det var en omöjlighet för dem att med rullator få med sig allt så jag erbjöd mig att hjälpa dem med väskorna dit. Det var så härligt att se hur glada och tacksamma de blev, det känns så gott och varmt i hjärtat när man får hjälpa någon anann. Har levt hela dagen på deras leenden.

Är lite "bakis" efter tågresan, känns som jag har seg gröt i hjärnan, går runt som i en dimma i väntan på att få gå och lägga mig. Men jag är glad och mår bra och imorgon ska jag ner på stan och köpa en present åt goda vänners lilla flicka som tittade ut tidigare idag. Typiskt att hon kom bara ett dygn efter att jag och Maja åkt från Mariestad, tänk om jag hade hunnit få se henne innan jag åkte... Men det lär nog dyka upp ett fota på mailen snart! *hoppas* Dessutom är det snart jul och då får jag nypa henne i kinderna! =)


Undrar just vem som tyckte mest om duplot, Maja eller morbror som gjort denna tjusiga skapelse. =)

2 kommentarer:

  1. Morbror så klart ;)

    Tisdag blir bara bra, kommer dock inte ihåg vad du skrev på min blogg om dagen i sig.. Men vi lär väl höras någon dag innan.
    Nu tvättas det små kläder här hemma =) Kram!

    SvaraRadera