27 oktober 2009

Stalltips på tårtor någon??

Majas kalas börjar närma sig med stormsteg nu och jag har sutit länge och väl och googlat på bra tårtrecept men tycker mig inte hitta något jag fastnar för, framförallt har jag ingen aning om hur jag vill dekorera tårtan. Jag tar GÄRNA emot lite tips på vad som är gott att fylla en tårta med eller en rolig och fin dekor, jag börjar bli desperat! Det är för väl att Johanna och Andreas ser till Maja kommer att få i alla fall en tårta som kommer vara kalasfin och god! =) Är lite små nervös inför tårtfixandet för jag har aldrig någonsin gjort en tårta i hela mitt snart 30 åriga liv, kanske det är hög tid nu?!

I söndags var det söndagsskolepremiär för Maja, hennes lata mor har inte tagit sig till kyrkan på evigheter för att hon varit så morgontrött. Men när klockan stäldes om till vintertid och vi tjänade en timme passade jag på. Maja var dödstrött när vi kom fram så tanken var att hon skulle sova under mötet så jag kunde få sitta och lyssna och att hon sen skulle vara pigg och glad till kyrkkaffet. Men när blir det som man tänkt sig?? Inte så ofta för min del i alla fall. Lilla fröken i fråga hade inte den minsta lust att sova så jag kapitulerade och gick ner till söndagsskolan istället och där försvann Majas trötthet som genom ett mirakel och hon stortrivdes bland alla barn och leksaker. Nu har jag lovat henne att det ska bli ändring i söndagsrutinerna och åka till kyrkan istället för att ta sovmorgon =)


En glad skit som gjorde allt för att mamma skulle gå ut från mötet och ner till skattkammaren där alla roliga kompisarna höll till på söndagsskolan.


Eftersom det var första gången fick Maja det obligatoriska "välkommen" klistermärket. Det ser exakt likadant ut när jag själv gick i söndagsskolan, snacka om nostalgitripp!


Julle och Maja delar sitt stora intresse


och roade sig kungligt i duplolådan

4 kommentarer:

  1. Mosade bär tycker jag är godare än sylt, likaså hemmagjord vaniljkräm (läs bak på potatismjöl-förp) än marsankräm. Detta traditionella innehåll går ju alltid hem! Men vil man vara lite wild and crazy, kan du göra en marängbotten ist för sockerkaka. Men sockerkaka är lättast att forma om ngn figur. Kanske ett hjärta, boll ("bollmönster" med hjälp av färgad marsipan eller grädde), nalle etc. Gör mönstret på hårdpapp, klipp ut och lägg på sockerkakan.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Tack för de tipsen! Det där med ett hjärta fastnade jag lite för...får se vad det blir. =)
    Hur är det jobbar Micke eller kommer han med på lördag?

    SvaraRadera
  4. Nu kom jag på... Fyllning med chokladmousse är ju gott.
    Kram!

    SvaraRadera