11 oktober 2008

Visor med ett stänk av himlen...

Det finns en man som skriver helt gudomliga visor med fantastiska texter. Jag är uppvuxen med hans musik, har tidiga minnen av att ligga hemma i soffan i vardagsrummet och pappa som har skruvat upp volymen på stereon, jag älskade hans musik redan då. Den har en nästan magisk förmåga att få mig lugn, harmonisk och lycklig, oavsett tidigare sinnesstämning. Hans skivor har en självklar plats i cd fodralet som ligger i BB-väskan.
Denna guda sända man heter Tomas Boström och ikväll har jag för första gången hört och sett honom live! Jag antar att jag inte behöver beskriva hur fantastiskt det var, hur jag blundade och njöt och hoppades att det aldrig skulle ta slut.

Det blev ett helt litet företag att kunna lyssna till honom, han skulle sjunga i Pingstkyrkan i Holmsund. Från början var det tänkt att Andreas skulle med, men så ringde de från hans jobb och frågade om han kunde jobba idag och just nu har vi inte råd att tacka nej till 12 timmars kvalificerad övertid... Så det blev till att kolla upp med bussar, men de går inte så tätt en lördags eftermiddag, så för att komma i tid till konserten som började kl 19.00 var jag tvungen att gå hemmifrån 16.00 Lite halvdrygt med väntetid först nere på stan när inget var öppet och sedan 1,5 timme i metropolen Holmsund. Men jag lovar att det var värt varenda minut av väntan!!

Jag är helt slut nu och lär nog somna innan huvudet når kudden ikväll, med det kommer vara med ett leende på läpparna jag snarkar ikapp med gubben min. =)

1 kommentar:

  1. Hej gumman!
    Vad roligt att läsa både om Holmsund och att få se Elina på bild med sin lilla ängel. Det är så skönt att läsa och se att du har det bra. Nu är det inte länge kvar tills vi träffas, bara några veckor. Det ska bli spännande. Nåde dig om inte bebisen har kommit då! Vi vill ju träffa någon mer än dig och Andreas.

    Kram mamma och pappa

    SvaraRadera