20 juni 2009

Svårlöst

Hur får man ett barn som skrattar så hon kiknar att somna?? Maja var helt slut idag på eftermiddagen och i vanliga fall är hon rätt lättvaggad så när jag satte mig bredvid henne på filten i trädgården för att "buffa" henne till söms var jag inte riktigt beredd på att bli mött av ett klingande skratt. Hon tyckte att det var som en rolig tittut lek för hon låg under ett stort golfparaply och jag satt lite utanför och varje gång hon fick en skymt av mitt ansikte så skrattade hon så hela hon skakade! Hur jag än bar mig åt så kunde jag inte få henne att sluta skratta, det kan ju låta som ett lyxproblem (och det är det väl oxå i och för sig =)) men maten stod på bordet inne i köket och jag var hungrig som en varg och ville inget hellre än att få den lilla att sova... Tillslut så vann jag och John Blund i alla fall och hon sov sött under sitt paraply med Felix vakande vid sidan om.

By the way så är jag rödare än en kräfta ikväll, det är baksidan av att vädret är kalas fint. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar