18 juni 2009

Avkoppling

Idag har vi haft en lugn och skön dag, det vill säga jag och Andreas har haft det, mamma och pappa har varit ute i trädgården i spö regnet och klippt ner buskar. En annan roade sig med att i skydd av golfparaplyet fota spektaklet. =)

Sen får jag väl lov att skämmas en smula för jag lever inte som jag lär...för inte alls länge sedan skrev jag om att "bojkotta leksakerna" och talade mig varm om att det inte behövs några köpta leksaker, det man har hemma räcker gott. Nog står jag fortfarande fast vid det, men Maja blev kär hemma hos Tuva-Li. Hon hade en hund i trä som Maja lekte med hur mycket som helst och svag för min dotter som jag är så bor det nu en sådan tax även hos oss. Men som för att väga upp det hela kan jag dela med mig om ett litet tips jag fick av en väninna för några dagar sedan. Ni vars barn älskar att riva, slita och tugga på alla slags papper, riv av en bit bakplåtspapper och ge dem. Det prasslar trevligt och blir inte uppblött och går sönder så de får en massa pappersbitar i munnen, fiffigt va?


Men sekatören i högsta hugg!


Klart morfar hinner med en pratstund med Maja mellan varven till tippen med alla grenar


Nya favoriten, möt herr Tax!

3 kommentarer:

  1. Så kul att du fick en egen tax Maja!! Här hemma leker vi både med vår egen tax och med bakplåtspapper.... :) Tack för tipset! :)

    SvaraRadera
  2. Åh! Precis en sådandär tax hade jag när jag var liten! Den lär väl fortfarande finnas nånstans i gömmorna, hoppas att jag har sparat den! Du har väl sätt att det finns en större version av de, som man kan sitta och åka på?

    Jag måste också säga tack för baklpåtspappertipset! Svante älskar papper, så det har blivit mycket plockande av små blöta pappersbitar... Bakplåtspapper var ju perfekt!

    SvaraRadera
  3. Nej jag har inte sett den stora sitt-versionen men den får bli ett present tips till mormor och morfar när Maja fyller ett, för en sån bara MÅSTE vi ha ju! =)

    Vad bra att bakplåtspappret föll Svante i smaken. Egentligen borde man starta en webbsida där alla föräldrar kan dela med sig av sina tips och trix, men det kanske redan finns...? Ska ta och kolla upp det =)

    SvaraRadera