27 juni 2009

Efterlysning! #1

Värmen tar kål på oss här hemma, i Mariestad har vi ett rum i källaren så även om det har varit tropisk hetta (har det kännts som i alla fall) har vi haft det skönt och svalt nere i vårt rum. Så är det INTE här kan jag lova! I natt har det varit så varmt att vi har legat och pustat alla fyra (för Felix räknas väl oxå?) och sömnen har det blivit lite si och så med. Maja har fått ärva en toppen bra pyamas av Elias som är som en sparkbyxa, och är utan ärm och har fötter. Att försöka sätta på vår lilla kamin en full pjamas är inte att tänka på i den här värmen, så nu kommer jag till min efterlysning:

Finns det någon som vet vart man kan få tag på såna pyamaser? Det mest optimala hade varit med en mudd nere vid fötterna så tårna får lig lite svalka oxå, färg och stil spelar ingen som helst roll. Jag vet inte om jag törs ha henne sovandes i bara blöjan eftesom vi har fönstet öppet i sovrummet och balkongdörren lika så och takfläkten i storarummet får gå för fullt för att det ska bli något sånär uthärdligt i lägenheten. Känner att jag är nybörjare på sånt här, vad klär man henne i för att hon ska vara så sval som möjligt??

3 kommentarer:

  1. Jag förstår ditt problem... Man vill ju akta sig för drag, och man kan aldrig vara säker på hur varma/kalla ungarna egentligen är! Iofs brukar Svante få sova i bara blöjan när det är som varmast. Det brukar gå bra, men han är verkligen varm av sig och på 5:e våningen blir lägenheten som en bastu. Annars brukar dom där bodysarna med korta ben och t-shirt-arm fungera superbra! Svantes är från Lindex, så du vet säkert vilka jag menar. På pippilotta.se finns ett par bodysar utan ärm, med korta ben om det skulle passa. (t.ex. http://www.pippilotta.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=1193) Inga utan fot med långa ben dock... Men det måste ju finnas, särskilt på nätet, om man surfar runt lite...
    Fast du är ju händig, du kanske skulle kunna sy om en sparkbyxa utan ärm? Byta ut foten till resår! :-)
    Hoppas du hittar någon bra lösning!
    Snart kommer vi upp till varma Umeå, är det mycket mygg? Kram!

    SvaraRadera
  2. Där sa du något, att jag inte har tänkt på det tidigare?? En helt vanlig body med kort ärm måste ju vara det bästa! Och det behöver vi ju inte ens köpa nya, billigt och bra, sånt gillar jag! =)
    Trevligt att höra att du har så stort förtroende för min"händighet" men någon pyamas ska jag inte försöka mig på än, tror det bara skulle orsaka psykisk ohälsa för undertecknad *haha*
    Nu har jag ju precis kommit hem igen, men jag tycker inte att det är några mygg alls, tror att de ligger i dvala som alla vi andra i värmen. Om du har tid vore det SUPER kul att få träffa dig och Svante när ni kommer upp, efter att ha hört så mycket om honom och sett alla bilder (är stammis på er bildedagbok) blir jag så sugen på att få se honom live! =)
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Rekommenderar body med ärm, då får hon lite värme, men inte massvis...sen tror jag att jag har sådan pyjamas du efterlyser. Ska kolla.

    SvaraRadera