21 juni 2009

"Bula huvvet, PANG!"

Citatet kommer från min moster som ett par gånger (eller var det tre till och med?) smällde bilbältet i huvudet på min stackars mor. Tilläggas bör ju att de inte var speciellt gamla, men den exakta åldern ska jag låta vara osagd för det minns jag inte. Varför jag kommer dragandes med den här gamla historien? Vi var på Bäcken (Missionskyrkans sommargård med café) och fikade tillsammans med några vänner från kyrkan och Maja sitter på sin filt och leker tillsammans med Signe som är lite drygt två år (tror jag). Rätt var det är ser jag i slow-motion hur hon svingar Majas träanka i luften och hur hon tappar greppet (det var absolut inte med flit) och ankan flyger i en fin båge i luften och landar rakt i huvudet på Maja! Hon blir chockad först och det dröjer flera sekunder innan skriket kom men sen kom det med besked vill jag lova. Men någon bula vart det inte i alla fall och tårarna sinade fort.

Som hämnd så "stal" Maja (med viss hjälp av sin far...) Signes tröja. När jag packade ur vagnen när vi kommit hem hittade jag den och Andreas sa lite skamset att den ju faktiskt var lite lik Majas. Och visst, det var den väl, men Maja hade faktiskt på sig sin! =) Hur som helst är det fasligt trevligt när man ringer till någon och erkänner en stöld och får kommentaren "Åh, vad glad jag blir!" För de hade letat och letat efter tröjan och blev hjärtans glada över att den hade fått följa med hem till oss! =)
Slutet gott allting gott...

Och hörrni, min bränna har inte blivit snyggare nu efter ytterligare en dag med gassande sol. Tänk om det röda ville gå över i en något brunare nyans. Jaja, drömma går ju... =)

3 kommentarer:

  1. Bula huvvet, det har man ju hört talas om fniss =) Bästa är när Mormor återberättar =)

    SvaraRadera
  2. Det passar nu alldeles ypperligt att citera Barbados:

    "Kom hem!!! vi börjar om igen.
    Vi glömmer allt, där ute är det så kallt.
    Kom hem, försök på nytt igen.
    Jag ger dig allt, om du vill vara min vän..."

    Kram Elina

    SvaraRadera
  3. Söta du! Men nu är vi faktiskt hemma så nu får vi fixa ihop en träff snarast! =)

    SvaraRadera