18 juni 2009

Nej, först lyckades jag inte bli Sara..

..men flest bilder har jag här i alla fall! =) Det var stört omöjligt att bara välja ut några få, allra helst vill jag lägga upp allt som togs, men då skulle det bli alldeles för många bilder!

Nu har äntligen vår efterlängtade Jönköpings resa ägt rum. I dagarna två har vi varit hos min gamla arbetskamrat Sara och hennes fina familj och umgåtts och haft det gudomligt härligt, och bortskämda har vi blivit må ni tro med god mat och go´fika i långa banor.
TACK underbara ni för er gästfrihet och tack för alla samtal och skratt, tycker såå otroligt mycket om er! Hoppas att vi nån gång kan få bjuda igen hemma i Umeå, ni är alltid varmt välkomna till oss!


Maja kände sig som hemma med en gång, Tuva-Li hade ju en finfin korg att sitta i!


Tuva-Li söker efter Felix...


Kom och lek med mig


Tycke uppstod genast


Jag vill oxå ha en kloss


Tur att det fanns många!


Så här roligt är det att få Umeå besök! =)


Snälla, kan inte jag få låna din fina bok?


Självklart, den är ju så lång att den räcker till oss båda


Det var en fröjd att se de små leka och samsas om leksakerna


Godnattsaga


Gemensamma intressen


När vi nattat de yngre i sällskapet firade vi Josefs (Emanuels bror) 24 årsdag med en smarrig gräddtårta. (Du imponerade stort Emanuel!)


Jag premiär spelade "Ticket to ride", det gick fantastiskt bra för mig i början men sen gick dumma Emanuel om mig med hästlängder och vann. *mutter*
Men jag vann i alla fall över Andreas, men jag sabbade så totalt för honom att jag fick jätte dåligt samvete...hade det varit han som sabbat för mig hade jag varit sur och ledsen på riktigt! Men det är gottgjort nu för jag köpte honom en chokladkaka idag! =)



Synd att det inte syns hur vansinnigt brant det var, det var ett träningspass som hette duga!


Men väl värt mödan när vi väl kom upp och fick njuta av utsikten


Picknick ute i det gröna


Finaste Sara


Åh, vilken spännande påse...undrar vad som kan finnas i?


Ah, en giffel, mums! (Alleman på Maja, ungen får faktiskt inte äta gifflar än!)


De båda Sarorna dokumenterade flitigt allt som fotas kunde :)

Stora bedjande ögon som hoppas på att husse ska tappa sitt ballerinakex


Till vår lycka fanns det gungor i parken


Och Maja fick visa Tuva-Li hur man ska göra


*vink vink*


Bus med pappa är aldrig fel!

Puh, det tog sin lilla tid att lägga in alla foton, men var ju tvungen att få till det idag för ett löfte är ett löfte! =) Sen kan jag även meddela att så småningom kommer det att komma ett collage med några riktigt tjusiga bilder på mig. Det är nämligen så att kära Lundmans har en gästbok i form av fotografier inne i sitt gästrum och för att platsa på den väggen finns det vissa krav... En hint om hur det skulle kunna se ut är att kolla här på kortet längst ner på inlägget. Visst längtar ni nu??! =) Men det blir först någon gång efter midsommar. Den som väntar på något gott...

1 kommentar:

  1. Nu har jag lidit av internetbrist och bloggabstinens i dagarna fyra, så härligt att återse er!! :) Återigen, tack själva för ert ultramysiga besök, som vi kommer bevara med värme i hjärtat... KRAM!!

    SvaraRadera