8 juni 2009

Bojkotta leksakerna!

Sluta köp en massa dyra leksaker till barnen, det behövs inte, hela ert hem är fullt med perfekta leksaker. En tom blöjkartång är en optimal lekhage, en slickepott kittlar gott i munnen, en senapsflaska med några stenar i är dödsrolig att skaka på, kuligt värre är det att lägga en vanishskopa i burken och sedan skaka så häftigt att den far ut och sedan börjar proceduren om. Smygreklam och produktplacering? Javisst, men inte för det som företagen skulle önska kanske, skit i innehållet det är förpackningarna som är guld värda! =)


Här kan damen sitta hur nöjd som helst länge länge medans jag fejjar på i köket

Skitkul!


Du kan inte nå mig, du kan inte nå mig! Felix "retstickan" Sörensson


Men kom hit och lek med mig då!


Vår ständigt glada skrutta!


Vi hade en konstig bula på vår säng....


Trötter!

Efter lite övertalning och knuffande och buffande fick jag bädda sängen klart!

1 kommentar:

  1. Åh, jag var i stort behov av denna påminnelse!! :) Jag som knappt köpt vare sig leksaker eller kläder till Tuva-Li för att jag tyckt att vi haft allt vi behövt, har de senaste veckorna plötsligt börjat investera i en massa plastkrafs som jag inbillar mig ska roa vår dotter. Bara för att märka just detta. Att en tidning eller plastburk är mycket roligare! :) Nu ses vi snart, ska bli såååå kul!!! Ska se om vi har någon lämplig kartong hemma som vi kan stoppa Maja i så hon känner sig som hemma! =) Kram!

    SvaraRadera