22 juni 2009

Milstolpar

Det är en STOR dag idag och en milstolpe i vår lilla tös liv. Maja har idag, ivrigt på hejjad av gammelfarmor, kommit på det här med att man kan sätta den ena foten framför den andra och på detta sätt ta sig framåt. Gammelfarmor har hållit henne i händerna och så har de båda spatserat runt i trädgården med leenden från öra till öra! Men tro nu för all del att det slutar här, hon har nämligen även lärt sig att ta sig framåt på golvet själv. Eller nej, framåt är väl inte rätt ord egentligen för hon ålar baklänges till hennes stora förtret eftersom leksakerna bara kommer längre och längre bort ju mer hon kämpar. Men det syns ändå att hon är glad över hennes upptäckter för hela hon stålar ikapp med solen!

Faktiskt så har hon upptäckt ytterligare en förmåga även om jag misstänker att det inte helt var med flit. Dock var den inte av lika positiv karaktär som de tidigare för hon lyckades krångla sig ur barnstolen och om inte Andreas varit uppmärksam och blixtsnabbt rusat fram och tagit emot henne hade det blivit olyckligt... Huga! Nu är lugnet för oss föräldrar slut (eller har det någonsin varit lugnt?), självklart ska man aldrig lämna ett barn ensam, men tidigare har jag kunnat gå iväg för att hämta något i ett annat rum utan att jag har behövt oroa mig för Maja. Men det törs jag verkligen inte längre! Känns lite skrämmande men samtidigt väldigt spännande, allt kan hända!

För att fortsätta att avsluta mina inlägg med en uppdatering av min snygga kräftbränna kan jag meddela att det fina vädret håller i sig och därmed har det röda gått över i ett härligt soleksem som inte kliar det minsta... *klia klia klia!*

1 kommentar: