25 juni 2009

Gudomlig sommarkväll vid sköna Vänern

Det här blir sista gången jag bloggar nere från Mariestad för den här gången. Väskorna är nu packade och in stuvade i bilen och nu ska det sovas några timmar och vid fyra i natt sätter vi oss i bilen för att köra de dryga 80 milen hem.
Det har varit fantastiska dagar (som alltid) och det känns lite dystert att vända kosan hemåt igen och inte få se mormor och morfar förren i augusti igen. Trots att jag har varit hemma längre än någonsin nästan så känns det som om jag kom igår, tiden har gått alldeles för fort. Men snart är det augusti och då är det fest för då blir det bröllop! =)

Eftersom bildskörden från gårdagens båtäventyr är stor låter jag bilderna tala för sig själva...


Äntligen är det dags för båten att läggas i blöt

Med en duktig morfar är det fort gjort!


Kvällens pose


Sjön låg spegelblank, utom bakom båten, där gick det höga svallvågor! =)


Ett före kort innan vinden format mitt hår till något som snarare liknade ett skatbo...

Det var gudomligt vackert och jag tror aldrig jag njutit så mycket som då








Visst har jag en stilig far??








Och här kommer efterbilden, hårbandet fick tas bort för det höll på att blåsa av i farten





Joppe och Jolle väntade ivrigt på piren när vi kom till stugan


Det är vår båt ni ser som en liten prick till vänster om piren. Där i sitter två lyckliga ungdomar som ska njuta av den sista kvällssolen och näcka i sjön.


I väntan på våra kära ungdomar satt vi på solvarma stenar längst ute på piren och åt muffins och drack saft direkt ur flaskan. Sommaren när den är som bäst!


Efter fikat hoppade jag runt bland stenarna och fotade allt som fotas kunde, får jag bjuda på en stinkblära som är mycket vackrare än den luktar...

Ett kungsljus som sett sina bästa dagar blir vackert i kvällsljuset

Prästkragar är bland det vackraste jag vet


Vår alldeles egna lilla idyll "Barken"


Årets första smultron














Men allt har sitt slut, efter ett tag höll jag på att bli tokig på alla mygg! Jag sökte skydd inne i bilen och testade alla knappar jag kunde hitta, spännande med ny teknik ju... =)

Och som avslutning, jag är korkad, dum och inte alls särskilt smart. Jag varit ute hela dagen idag och jag har försökt skydda mig men efter en titt på mitt bröst, axlar och armar så har jag inte lyckats speciellt bra... Soleksem är sannerligen inget jag rekommenderar. Härmed försätter jag mig själv inomhusarrest tills mina eksem har läkt ut.

2 kommentarer: