11 juni 2009

Förberedelser

Tågresan ner gick som en dans, Maja sov som en stock hela natten och min sömn var helt okej. Väl framme i Mariestad fick jag lite barnvaktshjälp av farmor och farfar för jag skulle sätta tänderna i görandet av studentplakaten till Joppe, en syssla som tagit nästan hela dagen. Farmor kom tillbaka vid två för att avlasta med Maja och senare på eftermiddagen när Maja frestade mitt tålamod och jag började misströsta om jag någonsin skulle bli klar, kom min räddande ängel Anna och passade Maja. Ljuvliga människan hade dessutom med sig nybakat bröd, fortfarande varmt från ugnen!
Nu är båda plakaten äntligen klara och jag vart faktiskt riktigt nöjd, ska fota och lägga upp, men inte än utifall att den lilla brodern skulle vara in här och kika. Det är ju en överraskning! =D

Jag ska inte fördriva för lång tid här nu för jag har en hel massa kvar att hjälpa mamma och pappa med innan jag får krypa till sängs. Det är lika bra att göra det nu när Maja sover för imorgon vet man aldrig vad hon är på för humör, hur mycket hon låter mig fejja på.

Snälla vänner ta och knäpp era händer ikväll och be om vackert väder imorgon för de har lovat spöregn hela dagen...stackars studenter!! Be, be, be!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar