10 juni 2009

Packat och klart

Dåså var det äntligen dags för söderresan! Om 2,5 timme sitter jag och Maja på tåget ner till Mariestad för att fira lillebrors student, hurra vad du e bra Joppe! =) Andreas har inte hunnit få semester än så han och Felix ansluter på måndagmorgon. Det ska bli så härligt att få komma hem igen, det har hänt så oerhört mycket med Maja sedan vi sågs sist och det ska bli så roligt att få visa upp vår stora tjej.

Idag blev jag och Maja bjudna på picknicklunch i stationsparken (stadsparken) av Elina och Julian. En fantastisk grekisk sallad (som inte var så grekisk =)) med hembakt bröd stod på menyn och jag åt som en häst! Maja försökte flirta in sig hos Julian, men han var mest intresserad av sina leksaker. Fast ärligt talat tror jag inte Maja brydde sig om ifall hon fick någon respons eller inte, viktigast var att han satt brevid henne så hon fick titta på honom och känna och klämma lite. Hon har verkligen börjat uppskatta att vara med andra barn nu, hon lyser upp och pratar i massor.

Föresten, jag måste ju berätta vad jag gjorde igår... Ni anar inte hur bäst jag är och hur stolt jag är över mig själv! Jag var hos tandläkaren och lagade mitt giganthål. Jag var helt i uppror i bilen dit, Andreas försökte tappert att få mig på andra tankar men kan inte påstå att han lyckades nåt vidare. Väl i väntrummet bröt jag ihop och det blev hyperventilering och floder av tårar. Jag var så rädd så rädd... Efter en lång pratstund med min tandläkare så gaskade jag upp mig lite och bestämde mig för att nu måste det ske ändå, jag kan ju inte fortsatta ha sån tandvärk! Med tonnvis av bedövning och jag fick hela tiden bestämma hur länge borren kunde vara igång i munnen (så det tog lite tid) och en fantastisk sköterska som höll mig i handen så gick det vägen. Jag lät dem hålla på och det var ingen liten krater de borrade upp! När vi var klara berömde de mig hur mycket som helst och jag sken som en sol, var stolt som en tupp och inte så lite kaxig över att jag hade klarat det!! =) Jag var så duktig att Maja fick leksaker, inte mindre än tre stycken! En giraff, en liten skattkista och en bordssnurra, inte så illa väl?! =) Men det hade aldrig gått om det inte var för min tandläkare, hon var heelt fantastisk! Jag kan inget annat än rekomendera att gå till Monica (minns inte efternamnet) på Umedalen om du är rädd. Jag har ett par småhål till som ska lagas till hösten och självklart kommer jag gruva och vara rädd även inför dem, men nu när jag vet hur duktig Monica är och att hon verkligen lyssnar på mig och klarar av att få mig trygg så känns det inte fullt lika farligt.

Det vart visst ett rätt långt inlägg idag, men det är väl lika bra för det kan nog bli lite glest mellan inläggen i ca två veckor framöver. Självklart kommer jag skriva lite nu och då och förhoppningsvis lägga ut lite bilder, men vi kommer ha så fullt upp och annat som prioriteras över bloggandet. Men jag lovar på heder och samvete att det ska bli en ordentlig uppdatering när vi kommer hem igen med MASSVIS av bilder!

Nej, nu ska jag slänga i mig och Maja lite kvällsmat, sen bär det av till tågstationen!
Håll i hatten, nu kommer vi!!

1 kommentar:

  1. Åh, nu är ni redan på tåget! Hoppas att ni sover gott!! :) Så underbart att du fick hålet fixat innan resan, du ska vara såååå stolt över dig själv!!

    SvaraRadera