23 november 2009

Från mig till dig, mormor

Efter att det framkommit en hel del klagomål på att det inte lagts ut några bilder på mig på evigheter sedan (håller fullständigt med dig mormor, vad kan vara viktigare än snygga foton på mig??) har min mor beväpnat sig med kameran och lekt papparazzi hela eftermiddagen. Eftersom hon håller på och lär sig kameran och provar nya inställningar hälsar mamma att är det väldigt skiftande kvallité på bilderna, ni får hålla till godo med det som bjuds.

Hoppas det här stillar din abstinens efter mig, eller kanske blir den ännu större? Hur som helst är det tur att vi snart kommer hem till er, jag längtar som tok! Det är bäst ni passar på och njuter av lugnet medan ni kan, för när jag planerar att hålla dig och morfar ordentligt sysselsatta i jul! =)


On a mission.


Den här gången var det bordet i hallen som var målet.


Där brukar man med lite tur hitta en väska som inte är ordentligt stängd och finna ändlöst många skatter att leka med.


KOLLA, jag står själv! :D


Lycklig över att få rota i mammas plånbok. Men vad gör hon inte för att få mig att sitta still och låta mig plåtas??


Men lite fundersam blir man ändå när mamma inte är konsekvent, ibland är det ajja-bajja att riva ut alla korten ur börsen och nästa stund är det helt ok. Ingen ordning alls!


De helt UNDERBARA skorna jag har fått av mormor och morfar i julklapp. (Som mamma inte har kunnat låta bli att tjyvanvända, trots att det är en hel månad kvar till jul...)

Vissa har i-phone men jag kör med i-walk, MYCKET bättre! =D (om du vrider på huvudet så ser du vad det står på sulan) En i-phone har ju inte ens några riktiga knappar att trycka på, vad ska man då ha den till???
TACK, TACK, TACK för mina kalasfina skor!

Det stod blodpudding på menyn idag (igen), det är ju inte helt enkelt för min mor att variera maten när jag är en smula kräsen.

Men förtillfället har jag fått dem på bra humör eftersom jag har bättrat på min aptit väsentligt.

Det får de nöja sig med tillsvidare.

Nya favorit minen - användbar i alla lägen.

Det syns inte på bilden, men det är full verkstad i min mun, en hel drös med tänder är på väg upp. Kan inte begripa varför mamma och pappa ska gnälla och yla så dant när jag vill stilla kliet i munnen med att gnaga lite på dem?! Är det inte MIG det är synd om som har tandsprickning? Tycker nog att de borde tåla ett litet bett då och då... (Mina föräldrar menar dock att det handlar om hugg snarare än bett och gnolar på "Maja min Maja, min bitska lilla piraya". Snacka om taskiga päron!)

Felix sitter i sin vanliga position när jag äter. Han vet att det ger GOD utdelning!

Det är ALLTID mycket roligare att mata Felix än att mata sig själv! Strunt samma om mamma vill annorlunda, jag gör vad jag vill med MIN mat!

Nu får det vara bra för den här gången mormor, men jag ska tjata på mamma att hon ska vara mer flitig med kameran och lägga upp bilder på mig här. Älskar dig och morfar ända upp till månen och tillbaka....
Puss o kram!

7 kommentarer:

  1. Äntligen något att titta på och njuta av! Tack! Det märks att det har hänt en hel del på bara några veckor, särskilt när det gäller balansen. Det är också sant att jag längtar nog ännu mer nu än innan de här bilderna.

    Skönt att ha något att titta på medan jag väntar. Stackars er föräldrar som inte kommer att få många minuter med Maja i jul. Ni får göra allt annat jobb, med mat och ordning och sådant skojigt, medan Evan och jag "sliter och släpar" med Maja.

    Kram

    mamma

    SvaraRadera
  2. Föräldrarna i fråga hälsar att de tycker att det är en utmärkt fördelning. Ni sköter Maja och vi hemmet, perfekt! =)
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Vilken goding...Felix alltså ;)

    SvaraRadera
  4. Haha, ja det förstod jag väl att du menade! ;)
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Oj va stor Maja har blivit, tiden går så himla fort!
    Vi är jätteglada åt att Maxwell ska få en lillasyster, en av varje känns helt perfekt och verkligen som en gåva!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  6. Jag mailar på facebook ang ditt inlägg i min blogg. Hoho! Camilla

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder!
    Förstår mormor helt och fullt, det är inte lätt när barnbarnen bor så lååååångt bort!
    Kram

    SvaraRadera