20 november 2009

Hur hamnade jag här?

Jag är omringad. Vart jag än vrider mig finns de - Talangerna

Överallt bland mina vänner gömms den ena begåvningen efter den andra talangen Briljanta skribenter, fotografer, sömmerskor, konstnärer och musiker
- bara för att nämna några saker.

För några veckor sedan när jag klev av bussen på Vasaplan en disig söndag förmiddag (jag var på väg till kyrkan) ser jag en av mina vänner, på en stor upplyst reklamaffisch! Vilken konstig känsla, vad gör hon där uppe?? Men det är precis där hon hör hemma, så ännu fler får upptäcka henne. Tro inte att det för det bor några divalater eller någon skrytsamhet i någon av dem för det, tvärtom. Alla besitter en så stor ödmjukhet att jag ibland inte ens inser HUR stora tallanger de faktiskt är! Min senaste upptäckt är en skiva som går varm här hemma;




Sweet
Sophisticated Mind






Hur kan jag ha missat att en av mina närmsta vänner har gett ut en skiva?? *skratt* Inte för att det var någon som helst nyhet att han är en otrolig gitarrist, sångare och låtskrivare, ändå häpnade jag när jag lyssnade på låtarna för första gången - WOW - det är den bästa beskrivningen jag kan komma på. Grymma låtar, bra texter, skickliga musiker och en fantastisk röst i ett och samma paket. Kan inte annat än varmt rekommendera den som julklapp! =)
(Klicka på länken ovan för att kolla in skivan och Andreas.
Där står även vart du kan köpa den.)

Det enda jag kan fråga mig är - hur hamnade jag här? Hur kunde den högst mediokra Saran plötsligt vara omgiven av dessa varma, goa och duktiga människorna? Men här är jag och jag vill inte vara någon annanstans. Min stolthet över dem pöser över och om nu inte jag kan glänsa lika mycket med det jag kan, så njuter jag av deras framgångar, gläder mig med dem. För mig räcker det, jag behöver inte mer. Kanske min stora talang är att vara en mästare på att hitta de finaste av vänner??

3 kommentarer:

  1. Men Sara! Din talang är att alltid vara så otroligt uppmuntrande och stöttande och o-missunsam. Det är inte många som så genuint är glada för andras skull. Om jag hade en tiondel av den egenskapen vore jag lycklig

    kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Vilken tur att vi alla är så olika och att vi kan få bli inspirerade av varandras egenskaper och gåvor. Det måste vara det bästa! =)
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Jag instämmer med Clara, din omsorg är så viktig för mig (och för alla dina vänner skulle jag tippa). Ingen kan göra kalas, skriva kort, göra recept-scrapbook-häften (!) och handla mat till sjuklingar som du! Vi är lyckligt lottade allihop som har dig min vän!

    SvaraRadera