11 november 2009

Välklädd Majsa

Här är det nyaste tillskottet i Majas garderob, gammelmormors kofta! Hennes stickor glöder av all flit, snart kommer det ytterligare en kofta och en tröja =) Och hör här - när alla delarna till den här koftan var helt klara och bara skulle sys ihop, upptäcker mormor ett litet fel som hon gjort i början och repar upp HELA(!!) koftan och börjar om på nytt för att allt ska vara perfekt till världens bästa barnbarnsbarn. Vet inte om jag ska beundra hennes otroliga noggrannhet eller förklara henne knäpp? *skratt* Härmed kan jag skylla alla mina galenskaper på generna från min mors sida! :D Ganska bekvämt i och för sig att ha något/några att skylla ifrån sig på.


Det ska naturligtvis vara fler knappar, men jag har inte sytt dit dem än så jag la bara dit några nu för att visa hur det kommer bli när den är 100% klar.

Ljuvlig, eller hur?!

När jag ändå är igång och skryter över min familjs stora talanger (eller var det galenskap...?) Vill jag få visa ett av många många plagg som Majas mormor sytt till henne.


Längtar så tills Maja kan ha den, än så länge är den aningens för stor


Till sist får ni en tjyvtitt på paketet som ska levereras till morgondagens födelsedagsbarn! Hmm, barn och barn.. födelsedagsgubbe passar bättre tycker jag. Det är alldeles säkert att lägga bilden här eftersom min käre sambo inte har för vana att läsa min blogg. Vilket inte är någon större vits heller, han får ju uppleva mitt liv live =)

(Har fått upp skrytarångan nu och vill bara tillägga att det vackra fotot i bakgrunden är det systeryster som tagit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar