3 november 2009

Sjukling och glädjande nyheter

Maja har varit på sitt allra bästa humör idag och till min stora glädje ätit en enorm portion makaroner och fiskbullar till lunch. Men jag kunde inte begripa varför hon blev så klängig och grät så mycket på eftermiddagen. Hon hade ren blöja, mätt i magen och nyss sovit. Jag tyckte dock att hon kändes lite varm så jag tog en temp på henne och den visade på 38,8 grader. Tacka för att hon var ledsen och hängig! Efter att ha gett henne alvedon har hon suttit hos mig i soffan hela eftermiddagen och fram tills nu och kelat, gråtit, slumrat till då och då och tack och lov även fått i sig en flaska välling.
Jag blir så orolig när Maja är sjuk, inbillar mig det ena värre än det andra och jagar upp mig. Men hon har ju (tack och lov) knappt varit sjuk i sitt ettåriga liv, men sist hon hade feber fick vi ju åka till akuten med henne och de punkterade urinblåsan.... Inga minnen jag vill väcka till liv!

Jag hade tagit på mig vilken sjukdom som helst bara hon fick vara frisk, hjärtat slits ur bröstet på mig att bara kunna stå brevid utan att kunna göra något. Måste intala mig själv att det bara är lite hederlig och vanlig influensa som snart kommer att gå över utan att lämna några som helst men hos henne. Nu slog det mig förresten....hur är det, visst kan de få feber när de har tandsprickning? Hennes tänder i överköken växer så det knakar just nu, kan det vara så enkelt att det är det som spökar?? *hoppas hoppas*

Nåja, har suttit igår och idag och pysslat med Majas film (den som jag så klyftigt inte hade sparat och som jag lyckades radera *morr*), har lärt mig av mitt misstag och sparat OFTA! =) Nu är den nästan klar, men lagom till att jag skulle lägga på den sista musiken så händer det något med högtalarna, eller jag tippar nog på att det är datorn som tjorvar för hörlurarna funkar inte de heller. Har provat alla varianter jag kunnat komma på men utan resultat, FRUSTRATION!!! Hur ska jag kunna få klart filmen om inte jag kan höra musiken jag lägger på?? Ganska svårt... Andreas har lovat att hjälpa mig, men han är helt slut efter en lång dag på jobbet och behöver få ta igen sig på soffan. Imorgon är han ledig så då ska han fixa det och då är det bara att hoppas på att filmen inte är för stor för att kunna lägga upp här....så less jag är på blogger att de är så snåla med utrymmet på filmerna man lägger ut. I värsta fall får jag väl lägga ut den på Youtube och länka dit, för när jag nu har suttit och lagt ner så mycket jobb, tid och engagemang i filmen måste jag ju få visa upp den!! =)

Det var inget muntert inlägg det här inte... Men det kan jag lätt råda bot på med att meddela att dessa två underbara vännerna blev tre igår!!

En sötis till pojk vart det =)

Hjärtligt GRATTIS till ert lilla underverk, livets största mirakel och Gudagåva! Vi är så sanslöst glada för er skull, för att inte tala om nyfikna på den lille och diverse detaljer...jag vill veta allt! ;) Men var sak har sin tid och jag ska försöka hålla mig ett tag till från att ringa. Ni är ordentligt omslutna av våra böner och vi finns här och hjälper gärna till med det som skulle kunna behövas, det är bara att hojta till! =)
PUSS på er alla tre!

2 kommentarer:

  1. Vi är hemma nu och njuter i fulla drag av vår lille prins!!
    Många kramar till er alla från oss tre =)

    SvaraRadera
  2. Vi är hemma nu och njuter i fulla drag av vår lille prins!!
    Många kramar till er alla från oss tre =)

    SvaraRadera