6 november 2009

Friskhetstecken

Nu måste Maja ha blivit frisk för nu har hon inte nöjt sig med att riva ut alla våra cdskivor utan gått lös på hyllan de står i oxå och lyckats få bort ett antal hyllplan... Just nu lensar hon skötväskan och nickar och ser nöjd ut för varje nu sak hon får fram. I vanliga fall får hon inte vara i väskan, men idag har jag inte hjärta att säga till riktigt än. Jag njuter så av att se hur hennes livsgnista börjar komma tillbaka.
Febern har hållit sig borta sedan sent igår kväll, men hon har en ordentlig förkylning som gör att hon rosslar, hostar och är alldeles hes, hon låter som en whiskypimplande gubbe. *skratt*
Det var Andreas tur att ta nattpasset med henne och han såg lagom pigg ut imorse när han meddelade att hon väckt honom med 2,5 timmes mellanrum hela natten. Den STORA skillnaden mot tidigare var dock att nu var det inte gallskrik som inte ville ta slut utan det räckte med att få nappen och bli klappad en liten stund på ryggen.

Åh, ni anar inte vilken lättnad det här är, jag flyger som på moln!! :D
Tack gode Gud för bönesvar!!

Kan meddela att det kommer en mycket nöjd och glad tjej krypandes mot mig nu efter att ha lensat både paketen till näsdukarna och till tvättlapparna, vilka nu ligger tjusigt utspridda i hela hallen... Jaa, flyger på moln kanske var en liten överdrift från min sida vid närmare eftertanke. ;) Hahaha!
Plikten kallar!

1 kommentar:

  1. Men käraste lilla Maja, du åker då dit ordentligt när du väl blir sjuk!! USCH!!! =( Vi är SÅÅÅÅÅ glada att du redan mår bättre!!! Kramar och en stor tapperhetsmedalj till både dig och dina föräldrar!!

    SvaraRadera