15 november 2009

Inspirationen flödar

Efter att ha fått bevisat för mig av Johan att min kamera visst kan ta riktigt bra bilder har jag nu i två dagar lusläst kamerans manual, upptäckt mängder av funktioner jag inte hade en aning om fanns, insett att den inte är fullt så krånglig som jag inbillat mig och letat articklar och fotoskolor på nätet för att lära mig använda alla funktioner. =) Det är SÅ roligt, trots att kameran är två år gammal känns det som om den är ny! Fast det är svårt oxå, bara för att jag vet hur jag ändrar, bländare, slutare, exponering, iso, etc, innebär det tyvärr inte att de fina fotona kommer av sig själv. Jag ändrar inställningar, fotar, ändrar lite till och har vääldigt svårt att få till det som jag vill ha det! Men nu har jag i alla fall börjat ta tag i det som jag har sagt att jag ska göra i två år, ett steg i rätt riktning.
Min närmsta utmaning är att få till ett fint kort på Maja att skicka som julkort. Har gjort ett försök hittils men jag har en bild i huvudet hur jag vill att det ska se ut....har dock inga större förhoppningar på att få till det exakt så med tanke på att Maja inte är stilla i mer än en sekund i taget.
Fotosidan har jag hittat till och där har jag fått massvis med lärorik läsning, men vet ni om någon annan sidan som ger bra och lättförstårlig hjälp i fotodjungeln?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar