4 november 2009

Elak feber

Maja har bara blivit sämre idag, alvedonen tar bara den värsta febertoppen och när vi ringde sjukvårdsupplysningen tidigare i eftermiddags, när febern var uppe i 40 grader, fick hon ordination på att kombinera både alvedon och ipren, trots det så hade hon 39 grader efter en och en halv timme.
Korta stunder har hon fått lite energi till att leka, men mest har hon bara velat sitta i knät och mysa och sova. Vi har gjort en myshörna till henne i vardagsrummet av massor av filtar och täcken och diverse gosedjur, då kan hon ligga och pilla med sina leksaker och slumra till när hon blir trött.

Själv har jag svårt att inte låta oron rusa iväg, men det lyckas inget vidare. Jag vakar över henne som en hök så att jag inte ska missa om hon börjar få svårt med andningen, är livrädd att det ska vara svininfluensan och att hon snabbt ska bli sämre så vi får åka in till akuten i ilfart... Men det är som vanligt jag själv som skrämmer upp mig och målar upp värsta tänkbara senario. Men jag skulle ändå vara tacksam för en bön eller två för att hennes feber ska släppa och min oro ska lägga sig så jag törs somna ikväll.


Skönt och rogivande att få ligga och sova i vardagsrummet nära mamma o pappa


Det är tur att Felix är i Vindeln, annars skulle hon inte få ha sin tillfälliga säng för sig själv ;)



Ett stycke tröttis med näsblod (väldigt lite blod dock, TACK och lov!)


Maja älskar alla sina gosedjur, hon samlar dem runt sig och kryper ihop mellan dem och myser. Hon är en riktig gosegris!

3 kommentarer:

  1. Åh Maja, ditt lilla gostroll!!! Hoppas du snart har piggat på dig!! Du kan trösta din mamma med att Tuva-Li har haft hög feber flera gånger under året utan att vi vetat riktigt vad det har berott på, och det har gått över efter ett par dagar. Så det kan ju vara något helt annat än svininfluensa, även om vi förstår oron!

    KRAMAR från oss!! Du finns i våra tankar och böner!

    (P.S Även om din mamma kanske inte har ro i kroppen att tänka på filmredigering just nu, så tänkte jag bara fråga om det inte finns möjlighet att spara de färdigredigerade filmerna i ett mindre format som får plats på bloggen? Så gör jag med våra filmer i HD-format, jag gör en pytteliten version när den är färdig!)

    SvaraRadera
  2. hej Maja! Jag har oxå feber och hostar och min näsa rinner. Du ser ut att ha det mysigt på din mysplats i vardagsrummet! Förlåt om jag har smittat dig, visste inte att ja va sjuk på ditt kalas...
    Hoppas vi blir friska snart så vi kan ses och leka igen. Du kanske vill hoppa i sängen med mig då?!
    Stor kram Lisen

    SvaraRadera
  3. Sara: Tack för de tröstande orden, de gjorde att det lättade lite igår för min del. I dessa tider med svininfluensan är det nästan så att man glömmer bort att feber kan vara täcken på så mycket annat som inte är det mindsta farligt. Ytterligare tack för era böner, de har gjort stor nytta och Maja har för första gången kunnat hoppa över en dos alvedon för att hon är feberfri. :D

    Ett tredje och sista tack för tipset om filmredigeringen. Så klart att det måste gå att göra så, varför har jag inte tänkt på det själv för?? Men...jag har aldrig varit något datageni, kommer aldrig bli det och har aldrig påstått att jag är det. Det är mitt försvar! ;)

    Nu när krisen här hemma (förhoppningsvis) är över ska jag på nytt försöka få till ett smålandssamtal =)

    Lisen: Jag tycker så synd om dig och hoppas verkligen att du piggar på dig SNART! Inte kan du rå för att Maja blev sjuk, jag är jätte glad för att du och dina föräldrar kom hit på kalaset! =)
    Tycker att en lekdejt med hopp i sängen låter toppen, det satsar vi på i friskare tider!

    Kram på er allihop!

    SvaraRadera