2 december 2009

Torka inne - surt ute

Här har vi bloggtorka i mängder, naturligtvis har det funnits en hel del att förtälja de senaste dagarna men lusten har liksom runnit av mig. Kanske beror det på det usla vädret? Kolsvart och regn regn och åter regn... Det stod i tidningen i morse att november bjudit på 9,5 soltimmar. Japp, ni läste rätt nio och en halv timmar! Tacka för att man är orkeslös och en smula tungsint?! Tack och lov har vi sedan igår fått några grader kallt och frosttäcket motar bort det kompakta mörkret när snökristallerna reflekterar det lilla ljus som finns. Visserligen är det snorhalt men det gör mig inte det minsta, jag vill ha kvar mina minusgrader och vill ha SNÖ!

I söndags hade vi planerat för en heldag, först skulle hela(!) =) familjen till kyrkan och fira första advent och sedan skulle vi äta lunch på stan och supa in all härlig julstämning under skyltsöndagen. En enkel middag hemma skulle intas och kvällen avslutas hos Sundholmarna på adventsknytis (med dryga 40 st andra). Dock fanns det en liten fröken som satte käppar i julet för sina föräldrar genom att spendera natten till söndag med att vakna med ett gallskrik en gång i timmen. När klockan hade passerat 05.00 kände jag mig som en zombie och tog bort larmet på väckaklockan, fick inse det omöjliga i att ha en fullspäckad dag när ingen av oss fått sova.
En välbehövlig sovmorgon och frukost framför tvn avnjöts och på eftermiddagen for vi ner till julskyltningen. Tyvärr var det lite av en besvikelse när julstämningen lyste med sin frånvaro, men mina kära Snöflingor spred i alla fall julefrid och glädje i MVG-Gallerian.


En lite halvtaskig bild på en fantastisk och glittrande dubbelkvartett.

Ett sting av saknad slog mig när jag hörde alla sångerna, men jag vet att jag gjorde rätt som tog en paus. Det är bara att inse att tiden och orken inte alltid räcker till att göra allt man skulle vilja. Men jag laddar för att komma tillbaka med full kraft i januari och träna och jobba stenhårt så vi kan sjunga brallorna (eller kjolarna) av de andra körerna i maj. Då har vi blivit en chartrad kör, dvs en certifierad barbershopkör som klarat av utbildningen (med glans!) och därmed får tävla på riktigt!! :D

MER JUL med SNOWFLAKE SINGERS

Glöm inte bort att komma till Sagateatern nu på
lördag (5 dec) kl 16.00 eller 19.00
för att få en upplevelse utöver det vanliga!
Körens framträdande kommer varvas med kvartettsång
och hemliga gäster. Vi lovar både julstämning
och fartfyllda energikickar!
Biljetter finns på Biljettcentrum.

VARMT VÄLKOMNA!!!

Själv har jag tänkt gå på 16 föreställningen, någon som vill göra mig sällskap? Eller ännu hellre, få den stora äran att vara barnvakt åt Majan i ca två timmar. Skynda, skynda, först till kvarn... ;)

Mutad med ett kex på julskyltningen

vilket föll i god jord hos den unga fröken

som blev ytterst nöjd med kalaset!

Trötta ögon efter en slitsam natt

Dagens höjdpunkt var det traditionella adventsfikat hos Sundholms. Här fick vi äntligen vår efterlängtade julstämning, och det i överflöd! Julmusiken flödade ur högtalarna, doft av glögg och pepparkakor letade sig in genom näsborrarna, ögonen vilade på stilfullt adventspynt och levande ljus samtidigt som lägenheten fylldes av vänner, gamla som nya (dryga 40 st! =)) och barnens skratt och lek var det perfekta accompanjemanget till julsångerna
- NU har jag Jul!! =)

4 kommentarer:

  1. Vilken söt klänning Maja har. =)
    Skicka ner Maja med tåget så kan jag vara barnvakt hela julen!!! =)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Ja, den som köpte den måste ha vääldigt god smak! ;)
    Då var det avgjort, jag sätter Maja på tåget imorgon kväll, bara att hämta upp henne på lördag förmiddag i Trollhättan. :)
    Maja hälsar att hon mer än gärna åker ner till sin käraste moster och morbror!

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Jag kan vara barnvakt!

    SvaraRadera
  4. Det kan jag inte alls...har ju inte hunnit hem då =)

    SvaraRadera